Világszerte népszerű a mesés keletről szóló magyar játék

nadirim
Vágólapra másolva!
Már egy régebbi PC-n is elfut a Nadirim, az Ezeregyéjszaka meséit idéző ingyenes játék. A már öt nyelven elérhető, dzsinnek és mágusok világában játszódó programot nők és idősebbek is kedvelik.
Vágólapra másolva!

Az Ezeregyéjszaka meséihez hasonló, dzsinnek, mágusok és harcosok által benépesített világban játszódik a Nadirim című magyar fejlesztésű játék, amelynek használatához csupán egy webböngészőre van szükség. Az Expo téren található szupermodern Docler irodaházban dolgozó Twisted Tribe csapata nem csak a belföldi piacra dolgozik: a novemberben megjelent, és többek közt az [origo] Játékok szolgáltatásán is elérhető Nadirim öt nyelven beszél, és hamarosan újabb nyelveken fog megtanulni.

forrás: Twisted Tribe
Csak jelzésszerűen van animáció a játékban, mégis leköti a játékost

A témát három évvel ezelőtt, a játék fejlesztésének kezdetén választotta ki a csapat. Egy olyan világra, mesekincsre akartak építeni, amelyet még nem dolgoztak fel tucatnyian. A Tolkien lényeihez hasonló fantasy környezet helyett ezért esett a választásuk az oázisokkal és sivatagokkal teli, a mesékből jól ismert Arábiára. "Megvettük a meséket, megvettük a filmeket, és néha jókat röhögtünk, mert hihetetlen feldolgozások születtek" - mondta Paul Toderas, a Nadirim egyik alkotója a világépítés kezdetéről.

forrás: Twisted Tribe
Régi videojátékokra és társasjátékokra hasonlít a csataképernyő

A fejlesztők megfigyelése szerint a Nadirimet nem azok játsszák, akik sok akcióra, csillogó grafikára vágynak, hanem a felfedezést, kalandokat, meséket keresik. A játékosok között nagy számban vannak jelen a nők és a középkorú játékosok is, két olyan csoport, akiket hagyományosan nem tart gamernek a közvélemény. A dolgukat megkönnyíti, hogy a játék ismert megoldásokra épül, a felfedezés mellett fontos szerepet kapó harc inkább emlékeztet egy társasjátékra, mint a számítógépes csatákra.

Ali Babát itt ne keressék

A közismert ihletforrás ellenére a játékosok nem találkoznak sem Aladdinnal, sem Ali Babával, rablók és bűvös lámpák azonban akadnak bőven a Nadirimben. "A saját mesénket alkottuk meg, egy kicsit megpróbáltuk fantasysabbá tenni az Ezeregyéjszaka stílusát. Olyan dolgok is vannak benne, amit egy fantasztikus játéktól elvárnak" - mondta Toderas. A játék azonban nyitott a felhasználók számára is, volt már olyan, a chaten közösen megírt történetszál, ami később valóban belekerült a sztoriba.


Több órán keresztül készül a meséskönyv jellegű világ egy-egy újabb épülete

A mesei világot erősíti, hogy a Nadirimben alig található animáció, 3D-s elemek pedig még dísznek sincsenek a játékban. A városok házait számítógépen festette meg a Nadirimen dolgozó négy grafikus. A háromdimenziós ábrázolásból egyedül a mélységérzet és a tárgyak sorrendje van meg. "Két és fél dimenziós a megjelenítés" - magyarázta Pósa Tibor, a Nadirim közösségi menedzsere: "a házak és a fák mögé be tud menni a karakter, van takarás." A festmények miatt viszont olyan a játékképernyő, mint egy képeskönyv, Tesz-Vesz város dzsinnekkel. Az illúziót csak erősíti, hogy a kávézók teraszán gőzölögnek a csészék vagy a víz fodrozódik a medencében.

Nyitva áll a hérosszá válás útja

Ha a játékos minden küldetést teljesíteni akar, meg akarja ismerni az összes mesét, akkor Terék Dorián, a játék projektmenedzsere szerint akár három hónapig is kitart a Nadirim. Közben pedig a fejlesztők sem ülnek a babérjaikon. A november elején megjelent játékhoz készülnek a frissítések. A weboldalon még nagyrészt felhők által takart térkép rejtett területeinek tervei már kész vannak, ám leleplezésükre még várni kell.


Egy csodalámpával kezdődik a Nadirim története

A Nadirim alapját képező négy történeti szál biztos alapot ad a mese továbbszövésére. "Meg van indokolva az alapsztoriban, hogy most miért olyan a világ, amilyen. Később viszont ez változni fog, a változások már a karakterhez fognak kötődni. Például azt mondják, azért ilyen ez a város, mert te legyőzted a nagy mágust" - magyarázta a fejlődés irányát Toderas. A játéktervező szerint a történet akkor is hihető marad, ha több száz vagy több ezer játékos tudja úgy, hogy ő a világ legfontosabb embere. A távoli jövőben pedig eljöhetnek azok a kalandok, ahol már egy egész csapatnyi hősre van szükség, a játékosok pedig valóságos héroszokká növik ki magukat.

Csak böngésző, más semmi

A két (és fél) dimenziós grafika és a látványos animációk hiányának köszönhetően a Nadirim egy irodai gépen vagy a legolcsóbb netbookon is gond nélkül elérhető. Használatához nem kell semmit telepíteni, csak egy böngészőre van szükség. A játék ingyenes, a legmagasabb szintet is el lehet érni egy forint kifizetése nélkül, vannak azonban olyan extrák, amiket csak pénzért vásárolható ékkövekért lehet megkapni. A karakterüket tuningolni vágyóknak el kell költeniük pár száz forintot, hogy úgy fessen hősük, ahogy szeretnék.

A Nadirim csapat szerint a játékosok elfogadták ezt az árazási módot. Van, hogy a közösség valamelyik tagja jelzi, hogy jó lenne egy-két újabb tárgy, amiért akár fizetni is hajlandó lenni. Még a netes fizetéstől hagyományosan ódzkodó magyaroknak sem okoz gondot ez a mechanika. Az alig fél éves játék elért Dél-Amerikába, népszerű az Egyesült Államokban, Németországban, Ausztráliában. Az orosz és a török játékosok pedig már jelezték, hogy szívesen játszanának, ha lefordítanák az ő nyelvükre a játékot. Még az arab játékcégek is nyitottak az együttműködésre, ők is tudják, hogy kevés az Arábiáról szóló játék.