Reklámokkal tisztázná magát a Google

Vágólapra másolva!
Nagyszabású reklámkampánnyal tisztázná magát a keresőcég azt követően, hogy sok felhasználója felháborodott nemrég bejelentett, márciustól hatályba lépő új adatvédelmi irányelvein. Ezek ugyanis lehetővé teszik a cég különböző szolgáltatásain gyűjtött adatok összekötését, ezáltal a Google mélyen megismerheti felhasználóinak személyiségét, bár az újítástól a szolgáltatások hatékonyságának javulását ígéri.
Vágólapra másolva!

Nagyszabású akcióba kedzett a Google, buszokon, metróaluljárókban és nyomtatott újságokban hirdet a világ legnagyobb internetes cége. A kampány célja, hogy azoknak a figyelmét is felhívják a márciustól életbe lépő új adatvédelmi beállításokra, akik esetleg az interneten nem találkoztak az újítással - bár a keresőcég minden felhasználóját e-mailben, és szolgáltatásain felnyíló üzenetekben tájékoztatja erről..

A képregényszerű hirdetések nem csak a tájékoztatást szolgálják, az adatvédelmi változásokat közérthetően elmagyarázó ábrák segítségével a Google edukálni is akarja a felhasználókat. Ezekben a cég azt is elmagyarázza, hogy miként könnyítik meg a felhasználók életet a személyre szabott keresési találatok, miért fontos kijelentkezni Gmail-fiókukból, ha már nem használják a számítógépet, hogyan óvja meg a gyerekeket a káros tartalmaktól az új, bizonságos keresési program, vagy hogy éppen miért könnyíti meg az online párkeresést a megújuló szolgáltatás.

Márciustól vágyaink alapján kapjuk a reklámokat

Mint arról az [origo] korábban beszámolt, a Google márciustól összeköti a felhasználók azon adatait, amelyek a cég különböző szolgáltatásaiban gyűlnek fel. Korábban a júzerek egyedi feltételek fogadtak el mondjuk a Gmail és a YouTube használata során, márciustól viszont egységes adatvédelmi irányelvek lépnek életbe, amelyek felhasználói szinten megkönnyítik a keresést, a cég hirdetési rendszere pedig hatékonyabban tud működni, mert netes tevékenységeik alapján fogja tudni, hogy mire kíváncsiak az internetezők, még ha nem is pont arra a dologra kerestek rá.

Forrás: Google
Forrás: Google

Vicces ábrákkal érvel a Google a reklámokban


Az, hogy vágyaik ismerete alapján bombázza majd használóit a Google, sokaknak nem tetszett, a felháborodás futótűzként terjedt az online közösségek és jogászok körében. Pedig lényegében a Google már eddig is így működött, a postaládánkban megjelenő hirdetések mind a keresési előzményeink összegzése alapján kerültek oda, de csak most vált hivatalossá, amit már erősen lehetett sejteni.

Nemsokára Európában is láthatóak lesznek a reklámok

Annak ellenére, hogy az újdonság annyira mégsem újdonság, a Google keményen kampányol, ezért viszont nem illeti dícséret - nyiltakozta Jeff Chester, a Center of Digital Democracy igazgatója a Huffington Post című amerikai online lapnak. A szakértő szerint bár példátlan az interneten, hogy egy cég a felhasználóit érintő változásokról ilyen akkurátusan próbál informálni, igazából ez csak egy pr-fogás, ami valójában teljesen súlytalan.

A Google sajtóközleménye szerint több tízmillió dollárt költ a kampányra, ami jelenleg csak az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában fut, hamarosan Európába is jön, a büdzsé részleteit azonban nem árulták el. A tervek szerint ezáltal elfogadják és megértik majd az emberek az új irányelveket, és leül a botrány, ami a közelmúltbeli bejelentésüket követte.