A Facebook üzenőfalán is megjelennek a reklámok

Vágólapra másolva!
A TechCrunch technológiai hírportál értesülései szerint januártól a felhasználók üzenőfalán közvetlenül is megjelennek majd reklámok a Facebookon.
Vágólapra másolva!

A TechCrunch meg nem nevezett forrásokból úgy értesült, hogy a Facebook januártól nem csak a közösségi szájt nyitólapjának jobb oszlopában fogja publikálni azokat a "Szponzorált történetek" (Sponsored stories) nevet viselő hirdetéseket, amelyekben a felhasználók ismerősei által lájkolt márkák bukkannak fel. Ha a hírportál értesülései helyesek, a jövő évtől az ilyen jellegű promóciós tartalmak már közvetlenül a felhasználók üzenőfalain fognak megjelenni, a valódi bejegyzésekkel és megosztott tartalmakkal együtt. Ez erőteljesebb jelenlétet biztosít majd a hirdetők számára a facebookozók monitorain.

A szponzorált történetekkel gyakorlatilag azt lehet elérni, hogy ha valaki mondjuk egy gyorsétterem vagy üdítőmárka oldalát lájkolja, arról facebookos ismerősei ne csak egyszer értesüljenek, hanem az erről szóló bejegyzéseket utólag is megjelenítse a rendszer időnként a jobb oldali oszlopban. A felhasználók lájkolásai mellett a korábban lájkolt rajongói oldalak is jeleníthetnek meg ilyen jellegű promóciókat.

Forrás: TechCrunch
A TechCrunch szerint ilyen hirdetések jelennek majd meg a Facebook üzenőfalán januártól

A TechCrunch szerint az ilyen promóciós ajánlatok januártól magán az üzenőfalon is megjelennek majd, ugyanúgy, mint az ismerősök bejegyzései. Ugyanakkor a hírszájt úgy tudja, hogy a Facebook azt tervezi, hogy a szponzorált történetekből naponta legfeljebb csak egy darab jelenjen meg a felhasználók üzenőfalán annak érdekében, hogy az ilyen hirdetések ne legyenek zavaróak.

Az ilyen típusú bejegyzések mellett a laphoz eljutott képernyőmentések alapján jelezni fogja a Facebook, hogy szponzorált tartalomról van szó, bár ezt nem túl szembetűnő módon teszi, így a reklámok eléggé összefolynak majd a valódi tartalmakkal. A TechCrunch úgy tudja, hogy az ilyen típusú hirdetések megjelenítését a felhasználók nem tudják majd letiltani, hiszen a reklámok eladásából származnak a közösségi szájt bevételei, viszont kezdetben a mobiltelefonos felületen nem fognak megjelenni a hirdetések, csak az asztali PC-n megnyitott Facebookon.