27,8 millió okosmobilt adott el az elmúlt negyedévben a Samsung, így több mint tízmillió készülékkel előzte meg a lista második helyén található Apple-t (17,1 millió) és a harmadik helyre visszaszorult Nokiát (16,8 millió) a Strategy Analytics piackutató cég adatai szerint. Az elemzők szerint az Apple megtorpanását az okozhatta, hogy az iPhone-ra vágyók megvárták az iPhone 4S piacra dobását. Ha nem csak az okostelefonok piacát vizsgáljuk, akkor a Nokia még őrzi világelsőségét. A finn gyártó a piac 27,3 százalékát birtokolja. A Samsung azonban ezen a területen is jól teljesít, 22,6 százalékkal a második helyen található.
A mobilüzletág példás teljesítménye sem mentette meg a Samsungot a rossz harmadik negyedévi eredményektől. A cég profitja 23 százalékot csökkent a memóriaüzletág gyengélkedése miatt. A cég telefonokból származó jövedelme megkétszereződött az elmúlt negyedévben. Az egyre nagyobb érdeklődésre számot tartó Galaxy okostelefonok 2,3 milliárd dollárt hoztak.
A Strategy Analytics egyik elemzője szerint a Samsung sikere azt is mutatja, hogy az Android ökoszisztémán belül sikeres telefongyártóvá lehet válni rövid távon. A jó dizájn és a népszerű androidos szolgáltatások a Samsung malmára hajtják a vizet.