Olcsóbb iPadet várnak az Apple-től az elemzők

Vágólapra másolva!
Radikálisan csökkent az iPad piaci részesedése az elmúlt negyedévben. Az Apple ugyan rekordmennyiséget értékesített a táblagépből, ám az androidos táblagépek terjedése megállíthatatlannak tűnik.
Vágólapra másolva!

Az androidos táblagépek iránti kereslet növekedtével csökkenni kezdett a tabletpiacon eddig egyeduralkodónak számító iPad piaci részesedése. Az Apple kütyü iránt még mindig elképesztő a kereslet, az elmúlt negyedévben húsz százalékkal több iPadet adtak el, mint a megelőző három hónapban. A Strategy Analytics múlt heti jelentése szerint azonban a cég 96 százalékos piaci részesedése 67 százalékra esett vissza. Az Apple kütyüjének legnagyobb ellenfelei az androidos készülékek, amelyek a piac 27 százalékát szerezték meg.

"Egyértelmű, hogy az iPad növekedése lassul" - írta Tom Mainelli, az IDC elemzője egy kutatási jegyzetben. Az elemző szerint a könnyen elérhető vásárlókat az Apple már megszerezte magának, akik hajlandóak ötszáz dollárt elkölteni egy táblagépre, azoknak már van iPadjük. Ezek a felhasználók pedig legfeljebb egy újabb modellre fognak váltani.

Az iPad elérte azt a szintet, ahol a szezonalitás is hatással van az eladott készülékek számára, és a legtöbbet karácsony környékén vásárolnak belőle. Ahhoz, hogy az év közben egyenletesen sok táblagép fogyjon, Mainelli szerint a cégnek el kell érni az átlagfelhasználót is. Őket azonban az 500 dolláros ár elriasztja, különösen ha 199 dollárért vehetnek Kindle Fire-t is.

Az elemző szerint a tömegpiac eléréséhez az Apple-nek csökkentenie kell az árait. Ehhez nem feltétlenül kell új, kisebb kijelzővel szerelt típusokat piacra dobnia, elég, ha az iPhone esetében alkalmazott stratégiát követi. Ha az iPad 3 megjelenése után a piacon tartja a leárazott iPad 2-t, azzal piacot nyerhet a cég.