Pólógyárból érkezett Barack Obama új főtechnológusa

Harper Reed, Barack Obama stábjának főtechnológusa
Vágólapra másolva!
A dizájnerközösséget maga köré vonzó, egyedi pólókat árusító Threadless egykori főtechnológusával bővül Barack Obama amerikai elnök stábja. A választási stratéga helyett inkább BMX-esnek öltöző szakember a kampány internetes elemeinek fejlesztésén fog dolgozni.
Vágólapra másolva!

Vastag keretes szemüveget hord, szívesen kísérletezik vad frizurákkal és még vadabb bajszokkal, ruhái a biciklis szubkultúrát idézik: a 2012-es Obama kampány új főtechnológusa nem a konvenciók embere. Személyes honlapjának fejlécében tarajjal, szélfútta szörfösfrizurával, a kosztümös filmek francia úri betörőit idéző bajusszal, fülbevalóval és anélkül láthatjuk a harminchárom éves Harper Reedet. A jelzőkkel Reed egykori kollégái sem fukarkodnak, LinkedIn profilján többször titulálják zseninek és különcnek az Obama-stáb legújabb tagját.

"Azért vettem fel Harpert, mert nemcsak egy online portfóliója volt, hanem legalább húsz különböző projektje. Azóta sem állt le, saját cége van, és legalább ötven projekttel foglalkozik egyszerre. Bármilyen feladatra ajánlom" - írja első munkaadója. Reed eddigi legkomolyabb munkája a Threadless nevű, a közösség által megszavazott dizájnokkal pólókat gyártó oldal növekedését kiszolgáló rendszer megépítése és üzemeltetése volt. A szakember belépésekor a 2000-ben ezer dollárból alapított oldal már évi tízmillió dolláros forgalmat bonyolított, ám informatikai igénye csekély volt. A két céges szerverből álló géppark Reed alatt nőtte ki magát ipari méretűre, a forgalma pedig 30 millió dollár felettire.

Startupszakértő kerül a kampányba

Reedet nem közvetlenül a kreatív pólós oldaltól csábította át az Obama-stáb. 2009-ben otthagyta a Threadlesst, következő évét részben a Rackspace nevű texasi cloud computing szolgáltatónál, részben pedig indulóban levő netes vállalkozások tanácsadójaként töltötte. A 2010-es évét összefoglaló blogbejegyzésében Reed számos kis céget sorol fel, amellyel alkalma nyílt együtt dolgozni.

Forrás: Flickr
Néhány szerveres kis gépteremből ipari rendszert épített a Threadlessnél

A tanácsadói munka mellett Reed az Angel List nevű befektetői hálózatnak keresett ígéretes startupokat Chicagóban. A két évvel ezelőtti tevékenységét összefoglaló írás ugyan hiperaktív, folyamatosan projektekben és induló szolgáltatásokban gondolkodó embernek mutatja Reedet, ám korábbi kollégái szerint az üzleti gondolkodás sem áll tőle távol. "Ha hallanád beszélni, úgy gondolnád, hogy öltönyös ember, de nem az. Büszke arra, hogy más" - mondta Nick Rosa a Sandbox Industries igazgatója, amelynél Reed tanácsadó volt.

Az első munkáltatója által festett kép ma is pontosnak tűnik. A tavalyi év során a chicagói tömegközlekedés késéseiről hírt adó oldalt készített, a Google Latitude és a Foursquare helyfüggő alkalmazások összekötésével molyolt, és több egy hétvégés projektnek ugrott neki.

A lehetőségek megteremtése lesz a dolga

Az internetes és technológiai eszközökre már az előző választások során is erősen támaszkodó Obama-kampányban a szavazókkal beszélgető területi operátorok (field operator) munkájának segítése lesz Reed feladata. "Azért vagyok itt, hogy biztosítsam, hogy a technológiai eszközök megsokszorozzák a kampányba fektetett erőfeszítéseket" - mondta Reed a Chicago Tribune-nak a párt szóvivője útján.

"Ez választási kampány, amelyet a startupokkal szemben nem a technológia mozgat. Mi lehetőségeket teremtünk meg" - mondta Reed a munkájáról. A stáb, amelyhez Reed csatlakozott, már a 2008-as választások alatt is kiaknázta az internet nyújtotta lehetőségeket. Az Obamát támogató szavazók iPhone-alkalmazás telepítésével is jelezhették szimpátiájukat, az önkéntes kampányolást vállalók pedig a My.BarackObama.com-on találtak feladatokat maguknak. A rendszer készítői még a munkát játékossá tevő pontrendszert is építettek a kampányoldalba.

Forrás: Flickr
Reed otthonosan mozog a legfrissebb technológiák és néhány napos cégek világában

"A technológia integrálása a terepmunka szervezésének folyamatába, ez az Obama-kampány sikere" - mondta a Wirednek a kampány végén Sanford Dickert, aki John Kerry 2004-es elnöki kampányának főtechológusa volt. A szakember szerint Obama stábja az internetet használta fel arra, hogy a szervezési feladatokat elossza, ebben rejlett az erősségük.

Öreg rókák mellé kerül Reed

A 2008-as Obama-kampány két veteránjával fog együtt dolgozni: Joe Rospars vezető digitális stratégával és Michael Slabyval, aki az innovációért és integrációért felelős vezető a stábban. A harminchárom éves szakember lendülete egészen biztosan jól fog jönni az újraválasztásért küzdő amerikai elnök stábjának. Ha pedig az Obamát támogatók eszköztárában megjelennek az új technológiákat használó, rövid idő alatt elkészíthető, mégis ötletes webes trükkök, jópofa mobilalkalmazások, akkor tudhatjuk majd, hogy Reed is megtalálta a helyét.