Reklámokkal csökkentik az új Kindle árát

Amazon Kindle 3.0
Vágólapra másolva!
Májustól még olcsóbb Kindle e-könyvolvasót ad ki az Amazon, ami csak a megjelenített reklámokban tér el a jelenleg is kapható wifis változattól.
Vágólapra másolva!

Az új eszközt "Kindle Különleges Ajánlatokkal" (Kindle with Special Offers) néven fogják forgalmazni, s 25 dollárral kerül majd kevesebbe, mint a vállalat eddigi legolcsóbb e-könyvolvasója, így 114 dollárért (körülbelül 21 000 forintért) lehet megvenni. A reklámok a kezdőoldal alján és a képernyőkímélőben fognak megjelenni. Az Amazon május 3-ától kezdi szállítani az új eszközt, amit a Target és Best Buy-üzletláncok is árusítani fognak. A reklámoktól eltekintve az új Kindle mindenben megegyezik a jelenleg is kapható wifis változattal, ami 6 inches e-tintás kijelzővel, egy hétnyi használatot biztosító akkumulátorral és 3500 könyv tárolására elegendő memóriával van felszerelve.

Az Amazon az első Kindle megjelenése óta folyamatosan csökkenti az eszköz árát, ami 2007-ben 399 dollárról indult, de ez az első alkalom, hogy reklámok megjelenítésével ellensúlyozza az alacsonyabb árat. Az induláskor a képernyővédő-szponzorok között találjuk a General Motors Buick márkáját, a Procter & Gamble Olay-kozmetikumait, valamint egy Visa-Amazon közös bankártyát. A reklámok csak a képernyővédőn és a tartalomjegyzéket mutató főképernyőn jelennek majd meg, könyvolvasás közben tehát továbbra sem találkozhat kereskedelmi ajánlattal az olvasó. Az Amazon ezzel minde bizonnyal az iPaddel és a többi tablettel szemben kívánja megerősíteni e-könyves pozícióit.