Leszólta az iPadet a Dell és a Microsoft

Vágólapra másolva!
A Dell inkább az Androidban hisz, a Microsoft szerint pedig inkább az okostelefon lesz meghatározó, mint a táblagépek. Az eladási számok viszont mást mutatnak: a vásárlók imádják az Apple-tabletet.
Vágólapra másolva!

A Dell és a Microsoft két vezetője az ausztrál CIO informatikai hírportálnak beszélt az iPadről. Andy Lark, a Dell számítógépgyártó nagyvállalati marketingért felelős vezetője szerint ebben a jövedelmező piaci szegmensben inkább az Androidnak van jövője.

"Nagyon örülök, hogy az Apple megteremtette ezt a piacot és mindenki lelkesedik érte, de hosszú távon a nyitott, sokrétű és megfizethető eszköz fog nyerni, nem pedig a zárt, drága és teljesen kisajátított" - mondta Lark az Apple zárt szolgáltatási modelljére utalva. "Az Apple nagyon szép munkát végzett, és remek termékük van, de szembe kell nézniük a kihívással, hogy az Android már most lelépi őket."

"Az Apple remek, ha sok pénzed van és egy szigeten élsz, de nem túl szerencsés egy változatos, nyitott, kapcsolatokra épülő vállalkozásban, ugyanis a kis dolgokat is megnehezíti", mondta Lark. A Dell vezetője azért is kritizálta az iPadet, mert egérrel, tokkal és billentyűzettel együtt szerinte 1500-1600 dollárba kerül a készülék, noha a legolcsóbb változat már 500 dollárért kapható, és bár aligha van, aki egeret és billentyűzetet venne hozzá, még az általa említett kiegészítőkkel együtt is kihozható 700 dollárból a PC Magazine szerint.

A Gartner szerint más a helyzet

Eközben a Microsoft kutatási és stratégiai vezetője, Craig Mundie egyenesen a táblagépek eltűnését jósolja. "Nem tudom megmondani, hogy a tabletek megmaradnak-e vagy nem" - fogalmazott a szakember Sydney-ben, az ausztrál gazdaságfejlesztési tanács vacsoráján. Mundie szerint az okostelefonok jutnak majd fontosabb szerephez, és a számítástechnika még erőteljesebben integrálódik majd a mindennapi környezetbe.

A táblagéppiac számainak ismeretében nagyon meglepőek a két szakember állításai. A Gartner piackutató cég legfrissebb adatai szerint a tableteladások volumene a tavalyi 9,6 milliárd dollárról 29,4 milliárd dollára nő majd. Ami az iPadet illeti, a már említett 9,6 milliárd dollárt szinte teljes egészében az Apple söpörhette be az első modellel, az androidos táblagépek drágábbak nála, és az eladási számaik egyelőre elhanyagolhatóak, a windowsos gépekből pedig még nem jelent meg igazán piacképes változat. Ebben szerepet játszik az is, hogy a Windowsnak csak a következő, 8-as változata lesz érintőképernyős használatra optimalizálva.