Honlapnál is többet érhet a térképes jelenlét

térkép, Google maps
Vágólapra másolva!
A sarki zöldségesnek, cipésznek és kulcsmásolónak a saját honlap sem árt, de elsőre inkább a webes és GPS-eszközökben használatos térképekbe kell regisztrálnia magát, hogy nagyobb eséllyel legyen megtalálható. Megmutatjuk, hogyan lehet ezt megtenni teljesen ingyen!
Vágólapra másolva!

"Autószerelő III. kerület", "cipész a Váci út közelében" - a Google statisztikái szerint már a magyar felhasználók is egyre inkább földrajzi területre célzottan keresnek az interneten, a tartózkodási helyükhöz legközelebbi üzletet, szolgáltatást akarják megtalálni. Ez azt is jelenti, hogy ma már nem elegendő, ha egy cégnek honlapja van, jelen kell lennie a böngészőből vagy mobiltelefonról is elérhető térképen is. A Google statisztikáit támasztja alá egy nagyvállalatnál dolgozó hölgy története is: esetében a cég központjának telefonszáma helyett véletlenül a dolgozó melléke került fel a Google Térképre, melynek nyomán sokszorosára emelkedett hívásainak száma, a nem kívánatos hívóktól viszont nyomban megszabadult, amint korrigálta a telefonszámot.

Forrás: [origo]
"Helyezzen el saját vállalkozásáról információt a Google Térképen": erre a feliratra kell kattintani a cég felviteléhez

Hogyan lehet felkerülni a Google Térképre?

Az átlagos magyar internetező nem tudja, hogyan lehet bekerülni a Google térképadatbázisába, pedig ez pofonegyszerű, nem kell a feladattal külön honlapkészítőt megbízni, bárki saját maga is elvégezheti vállalkozása feltöltését a térképre. A keresőcég magyar térképén elérhető érdekes pontok (más néven POI, azaz Point of Interest) gerincét három társaság, az MTT - Arany Oldalak, a Magyar Turizmus Zrt., és a Port.hu adatbázisai adják. Ezenfelül bárki felviheti saját vállalkozását teljesen ingyen a Google Helyek szolgáltatáson keresztül, melyet egy Gmail-cím birtokában lehet használni.

.

Forrás: [origo]
A Google Helyek beviteli felülete

A vállalkozást jellege alapján kategóriákba is be kell sorolni, a cím, telefonszám és más alapvető információk mellett akár képek, videók is befűzhetők. Ha a cég korábban még nem volt elérhető a Google térképén, az első alkalommal hitelesítésen kell átesni: a keresőcég a megadott címre postán küld egy levelet, amelyben az adatok publikálását biztosító PIN-kód is megtalálható - ennek megérkezése azonban akár két-három hétig is eltarthat. A kód elfogadtatása után nagyjából egy nappal válik elérhető élesben a térképen az adott érdekes pont.

Forrás: [origo]
Itt kell megadni az adatokat

Ha a későbbiekben a névben vagy a címben szeretnénk változtatást végrehajtani, elegendő egy vezetékes telefonszámot megadni: ezt a Google automatikus rendszere feltárcsázza, és egy robothang beolvassa a módosítások elfogadtatásához használható kódot. A kisebb mértékű változtatások, adatbővítések enélkül is elvégezhetők.

Szkennelt térkép helyett rakjon honlapjára Google Térképet!

Sok vállalkozás honlapján a mai napig különböző szkennelt, vagy geográfiai szoftverekből kimásolt térképeket használnak az elérhetőségek feltüntetésére. Ez azon túlmenően, hogy a legkevésbé sem elegáns megoldás, szerzői jogot is sérthet.

Forrás: [origo]
Az alsó kódot lehet beágyazni honlapokba ingyen, a felső linket ismerősöknek lehet elküldeni

A Google térképét teljesen ingyen be lehet fűzni a weboldalra, ráadásul ennek a felületén szabadon görgethet, nagyíthat vagy kicsinyíthet a látogató, ami egy hagyományos képfájl esetében nem lehetséges. Ha vállalkozása címét szeretné befűzni honlapjára, pozícionáljon rá a címre a Google Térképen, majd kattintson a térkép jobb felső sarkában lévő Link feliratra, ott pedig az "Illessze be a HTML kódot weboldala forráskódjába" felirat alatt lévő kódot kell kimásolnia és felhasználnia.

Így kerülhet be cége a GPS-ekbe

Bár a számítógépen a legtöbben a Google Térképet használják a címek kikereséséhez, érdemes a GPS-eken használatos szoftverekbe is feltölteni érdekes pontként a vállalkozásokat - arra kisebb az esély, hogy ezen az úton jutnak el hozzánk az érdeklődők, de ha egy partnernek csak a kocsiban jut eszébe, nem ismeri az üzleti tárgyalás helyét, segíthet a navigáció. Ha a magyar iGO szoftverben szeretnének megjelenni, a hazai térképet készítő TopMap cég honlapján ingyenes regisztráció után elérhető online szerkesztőben vihetjük fel vállalkozásunkat.

Forrás: [origo]
A Google levelezőlapon küldött PIN-kóddal hitelesíti a céget, a többieknél csak jelezni lehet a hibás adatokat

Az új Garmin GPS-ek a Navteq Magyarország-térképét használják, ennek a cégnek - az angol nyelvű - honlapján lehet bejegyezni érdekes pontokat a Map Reporter nevű gombra kattintva, míg a TomTom készülékek esetén ugyanez a TeleAtlas oldalán végezhető el. A Nokia telefonokhoz elérhető ingyenes térképszoftverekhez a Maps.ovi.com oldalon lehet vállalkozást regisztrálni. Az iGO navigációs szoftvert használó GPS-ek térképére a magyar TopMap honlapján lehet érdekes pontokat felvinni, bár ennél a cégnél elmondták, hogy bizonyos eszközökön az iGO is a Navteq Magyarország-térképét alkalmazza, ezekbe ugyanazon a felületen lehet pontokat felvinni, amelyet a Garmin esetében már megadtunk.

A Google Térképtől eltérően a navigációs szoftverekbe csak utólag kiadott frissítéseken keresztül kerülhetnek be az érdekes pontok, ezeket a cégek általában negyedévente szoktak kiadni. A hagyományos GPS-ek szoftverét manuálisan kell frissítenie a felhasználónak, de az okostelefonokon futó szoftverek már wifin vagy mobilinterneten is képesek letölteni az új térképeket.

A honlapokat marketingelni is érdemes

Önmagában a térképekre való felkerülés nem csodaszer, ahhoz, hogy valóban érzékelhetően több ügyfél érdeklődjön, a honlapot keresőoptimalizálni kell - ez az oldal olyan kialakítását jelenti, ami a keresőkön minél előnyösebb megjelenést biztosít -, illetve valamilyen módon hirdetni is érdemes, egyébként kevesen fogják megtalálni az oldalt, legyen az akármilyen igényes kivitelű. Azok a vállalkozások, akik nem rendelkeznek saját honlappal, vagy oldaluk nagyon elavult, ráadásul egyáltalán nem folytatnak online marketingtevékenységet, komoly versenyhátrányba kerülnek, hiszen a magyar népességnek már 62 százaléka használja a világhálót, akik döntő többsége a szolgáltatások igénybevétele vagy vásárlás előtt mindig a világhálón tájékozódnak.

Az első lépcső a fejlődés útján azonban a térképi megjelenés. A GPS-szel is felszerelt okostelefonok rohamos terjedésével egyre fontosabb szempont lesz a földrajzi elhelyezkedés a netes keresések esetén is. Ma még ez a módszer csak felsorolja a közelünkben található szolgáltatókat, de a mindegyikben megtalálható közösségi értékelő funkciók miatt hamarosan már aszerint rendeződnek sorba a környékbeli találatok, hogy melyiket mennyire becsülik meg a kipróbálói. Jó értékelést viszont csak az kaphat, aki szerepel a térképen - aki nincs ott, lemarad.