Cégek pénzét osztogatja majd Facebookon a győztes startup

Vágólapra másolva!
A nagy cégek jótékonykodásra szánt pénzének elköltésében segíte a Budapest Startup Live című, startup cégek számára meghirdetett ötletverseny győztese:  A 4issues elgondolása szerint az adományok szétosztását leghatékonyabb elosztását a facebookozók tudják megoldani.
Vágólapra másolva!

A vállalatok jótékonykodását és az adni akaró, ám felesleges pénzzel nem rendelkező emberek szándékát köti össze a 4issues nevű, frissen induló szolgáltatás. A Ustream, a Prezi és a Kitchen Budapest médialabor által szervezett ötletversenyen elsőként végzett startup cég szolgáltatásait valószínűleg már karácsonykor használhatják majd a facebookozók.

A 4issues tulajdonképpen egy olyan, a Facebookba beépülő alkalmazást fog elkészíteni, amelyben havonta négy támogatásra méltó ügyről szavazhatnak a felhasználók. Az embereknek nem egy támogatandó projektet kell kiválasztaniuk a négyből, hanem százalékosan kell elosztaniuk azt, hogy véleményük szerint melyik kezdeményezés mekkora összegű támogatást érdemel. A hónap végén a 4issues összesíti a szavazatokat, és a felhasználók voksai alapján osztja szét a felajánlott összeget

Megoldható gondokat keres a 4issues

A szavazásra kerülő négy ügyet a 4issues és a projekthez csatlakozó cégek képviselői közösen választják ki. A problémákról részletes dosszié készül cikkel, videóval, és bármely olyan kiegészítővel, ami megkönnyíti a facebookozóknak a döntést. A pént elosztását segíti, hogy a 4issues nem választ általános célokat: minden probléma pontosan körül van írva, minden dosszié javasol megoldást, még azt is meg lehet becsülni, mennyi pénzt igényel az ügy. "Ma a vállalatok évente sok milliárd forintot költenek jótékonysági projektekre, az emberek többsége mégsem tud róla semmit. A 4issues láthatóvá teszi a vállalatok CSR tevékenységét, azáltal, hogy az erre szánt pénzük elosztásába bevonja az embereket" - mondta az [origo]-nak Faragó Péter, a 4issues ötletgazdája.

Az elkölthető milliókat nyújtó cégek sem járnak rosszul, ha a saját bizottságaik által irányított jótékonysági (CSR) projektek helyett a 4issues-t használják. A facebookos, szavazásos módszer jobban megmozgatja az embereket, így pedig azokhoz is eljut az akció híre, aki korábban nem hallott arról, hogy a cégek a jó ügyek mögé is odaállnak. A cégek úgy tehetik jobbá a világot, hogy a nevük összefonódik a jószolgálati tevékenységgel.

Karácsonykor indulhat a jótékony alkalmazás

A 4issues ötletgazdája, Faragó Péter szerint a szolgáltatás gazdaságosabb is, mint a hagyományos módszer: a facebookos megoldás révén a Coca Colához vagy a Shellhez hasonló óriáscégeknek nem kell kommunikációs ügynökségekkel szerződniük, píártevékenységet folytatniuk ahhoz, hogy, hogy az emberekhez eljusson a jótékonykodásaik híre. A 4issues-t használók szavazata megjelenik a közösségi oldalon, a hónap végén pedig a közösség által megszavazott arányok is megjelennek a hírfolyamban, így gyakorlatilag a felajánlások megosztásában ítélkező felhasználók maguk terjesztik a támogatók jó hírét.

A 4issues kigondolni minél hamarabb be akarják indítani a szolgáltatást: Faragó Péter az [origo]-nak elmondta, hogy most a komoly jótékonysági programokat futtató cégekkel tárgyalnak, és rögtön indulnak, ahogy meglesz az első hónapra való résztvevő. A 4issues megálmodói nemzetközi mozgalmat szeretnének beindítani, hogy a nagyvállalatok vonják be a közösséget a jótékonyságra szánt pénzük elköltésébe. Ehhez a facebook lájk gomjához hasonló, bármely weboldalra kitehető 4issues gombot fognak bevezetni. Jelenlegi terveik szerint még karácsony előtt megjelenhet az első jótékonysági szavazás a közösségi oldalon és a hazai szájtokon.