2010-ben a tévé visszacsábította a fiatalokat az internettől

Vágólapra másolva!
Soha még annyit nem tévéztek a világon, mint tavaly - állapította meg az Eurodata TV Worldwide. A francia Médiamétrie közvélemény-kutató egyik részlegeként működő szervezet "A világ televíziós éve" (Une année TV dans le monde) címmel tett közzé tanulmányt, amely szerint a valóságshow-k még a közösségi oldalaknál is több nézőt vonzottak.
Vágólapra másolva!

Bár sokan jósolták azt, hogy a különböző képernyők - mobiltelefonok kijelzői, számítógépek, okostelefonok és iPad-alkalmazások, illetve ezek különböző kombinációi - elszipkázzák a nézőket, a próféciák nem váltak be. A 80 országban, 138 ezer háztartásban végzett felmérés szerint a tévénézéssel töltött átlagidő az elmúlt öt évben hat perccel nőtt a nagyvilágban és 2010-ben elérte a 3 óra 10 percet. A legtöbb időt a Közel-Keleten és Észak-Amerikában töltik az emberek a képernyő előtt, napi 4 óra 54 perccel, illetve 4 óra 39 perccel.

A felmérés szerint a legtöbben Kínában tévéznek. A kínai holdújév alkalmából rendezett ünnepi műsort 2010 február 13-ián 260 millió 628 ezren látták, ami világrekordot jelentett. A világ legnépesebb országa a labdarúgás terén is szurkolórekordok felé halad: 2010 júliusában a dél-afrikai labdarúgó VB idején - a kínai csapat hiánya és az időeltolódás ellenére - volt olyan mérkőzés (az Argentína-Németország találkozó), amelyet 54,5 millió néző követett.

A felmérés a szórakoztató műsorok, azokon belül pedig a valóságshow műfajának nagy sikerét is igazolja. Jacques Braun szerint a valóságshow "beszivárgott a legkülönbözőbb műsortípusokba mind a kereskedelmi, mind a közszolgálati csatornákon". Az America's Got Talent, a Big Brother című amerikai, a Secret Story címen futó francia valóságshow-k a sportot nem számítva világszerte 40 százalékos nézettséget értek el, és ezzel - bár csak 1 százalékkal - megelőzték a játékfilmekét.

A tévécsatornák célja az volt, hogy a fiatal korosztályt csábítsák (vissza) a képernyőhöz az internettől és a közösségi portáloktól - és az adatok szerint sikerrel is jártak. A 15-24 éveseket leginkább Nagy-Britanniában érték el, a szigetországi fiatalok 14 perccel többet töltöttek a képernyők előtt (2 óra 49 percet). Ez a műfaj még a legfiatalabbak között is teret hódít: 2010-ben a 4-14 évesek közül sokan még idősebb társaiknál is nagyobb rajongóivá váltak - ismertette az Eurodata TV Worldwide legérdekesebb megállapításait a Le Monde.