Minden "lájkolásról" tudni szeretne a Microsoft

Vágólapra másolva!
A redmondi szoftvercég a Bing kereső számára szeretne adatokat kapni a Facebooktól arról, hogy mire nyomnak éppen Like gombot a felhasználók az interneten.
Vágólapra másolva!

A Microsoft és a közösségi oldal képviselői még csak tárgyalnak a lehetőségről, ami jelentős előnyhöz juttathatná a keresőpiacon a Binget a Google-lal szemben - írja az All Things Digital blog, amely exkluzív információként tálalta a terveket. Ha a Facebook átadja a keresőnek a Like gombok nyomogatásáról szóló valós idejű információkat, akkor a Bing pontosan tudja majd, mi foglalkoztatja éppen a leginkább a netezőket, és az erőteljesen "lájkolt" weboldalakat, híreket, eseményeket dobhatja ki előkelő helyen.

Ezeket a statisztikákat a kereső természetesen csak anonimizált formában kaphatná meg, vagyis arról nem lenne információja, hogy melyik felhasználó mit és mikor "kedvelt". A kereső így hasonló információkat kapna, mint amit a Google maga állít elő saját PageRank algoritmusával, a fontosságuk szerint súlyozva a webes tartalmakat. A közösségi oldalt jelenleg több mint 500 millió felhasználó használja világszerte, akik már nem csak a rendszeren belül, hanem a weben elhelyezett "Like" gombokkal is beküldhetnek tartalmakat az oldalra, így maguk határozva arról, mit tartanak érdekesnek.

A Facebook és a Microsoft közötti megegyezésre már csak azért is megvan az esély, mert a szoftvercég két évvel ezelőtt 240 millió dollárt fektetett be a közösségi oldalba, amellyel már korábban megegyezett arról, hogy a Bing valós idejű keresőként dolgozhatja fel a facebookos státuszüzeneteket. Ugyan a Microsoft és a Facebook erről kötött szerződése nem exkluzív, de a Google-nak mindeddig nem tették lehetővé, hogy indexelje ezeket a tartalmakat.