Nagyra nőtt a Bing az első éve alatt

Vágólapra másolva!
Tizenkét hónap alatt majdnem 13 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak a Microsoft webkeresője, amelynek fejlesztői most a mobilpiacra koncentrálnak.
Vágólapra másolva!

Egy évvel az elindulása után már a keresőpiac 12,7 százalékát tudhatja magának a Bing független iparági elemzők szerint - írja a BBC. A ComScore piackutató adatai szerint a Google növekedése megállt, a legnagyobb webkeresőt az internetezők 62,6 százaléka használja, miközben a Yahoo szerény növekedést könyvelhetett el az elmúlt egy hónapban, és 18,9 százalékon áll.

Az elemzők szerint az elindulása óta eltelt egy évben elismerésre méltó részesedést szerzett a Bing. A Microsoft online részlegének egyik munkatársa, Satya Nadello szerint elsősorban a webkeresésben rejlő üzleti lehetőséget szeretnék kiaknázni, "de persze nem lennénk itt, ha nem szeretnénk nyerni".

A Search Engine Land elemzője, Greg Sterling szerint már a 20 százalék fölötti piaci részesedés megszerzése is jelentős győzelem lenne a Microsoft keresője számára, amivel már maguk mögé utasítanák a Yahoo-t is. Sterling úgy véli, még hosszú távon is kétséges, hogy 30-40 százalékos piaci részesedés megszerzésére lenne esély. A Yahoo és a redmondi szoftvercég korábbi megegyezésének köszönhetően ősztől a Bing szolgálja majd ki a Yahoo keresési találatait is.

Ami a fejlesztéseket illeti, a cég elsősorban a mobilra koncentrál. A Bing iPhone-os kliensét 4,3 millióan töltötték le, és a cég a helymeghatározást szeretné jobban integrálni a webkeresésbe, és a mobilos adatbevitelt szeretné megkönnyíteni, illetve a szövegbevitelt kiváltani a hangfelismeréssel vagy más módszerekkel.