A Quit Facebook Day legnagyobb problémája az lehet, hogy nem sikerült elérni az adatvédelmi beállításokkal elégedetlenek tömegeit. A Vision Critical által megkérdezett 699 felhasználónak csupán 11 százaléka hallott a Facebook elhagyására kijelölt napról. És csupán negyedük gondolja úgy, hogy valóban ott is fogja hagyni a közösségi oldalt. A kezdeményezés csődjéért részben a Facebook is felelős, a sajtó és a tagok felháborodására válaszul sokat egyszerűsítettek az átláthatatlan adatvédelmi beállításokon.
A közvéleménykutató cég nem vizsgálta, hogy az amerikán kívüli facebookozók hallottak-e a Quit Facebook Day-ről. A tiltakozó akció honlapján levő számláló szerint világszerte 26 ezren fogadták meg, hogy a nap végére megszüntetik regisztrációjukat az oldalon.
A Facebakers statisztikái szerint a Facebooknak jelenleg több mint négyszáz millió felhasználója van világszerte. A közösségi oldal Afrikában áll a legrosszabbul, ott csupán 14.5 millióan tagjai. Magyarországon 1.3 millióan használják a Facebookot, tehát a fogadkozó 26 ezer felhasználó még a hazai statisztikában sem látszana meg.
A felmérést végző Vision Critical alelnöke szerint kettős tanulsággal szolgált a vizsgálat. Egyrészt kiderült, hogy a felhasználókat valóban érdekli, hogy milyen adatokat osztanak meg magukról, és ehhez kik férnek hozzá. Másrészt pedig a hálózati hatás működik a közösségi oldal esetében is, a felhasználók nem szívesen hagyják ott azokat a szolgáltatásokat, ahol az összes ismerősük megtalálható.