Németország
21:002024. június 14.
Skócia
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc

Megelőzte a Google-t a Facebook Amerikában

Vágólapra másolva!
A március 13-ával véget ért héten a világ legnépszerűbb közösségi oldala volt a leglátogatottabb szájt az USA-ban. A Facebook nem először utasította maga mögé a Google-t, de ez volt az első eset, hogy egy egész héten át tartott az elsőbbsége.
Vágólapra másolva!

A Facebook az elmúlt héten az összes amerikai webes forgalom 7,07 százalékát tudhatta magáénak, míg a Google csak 7,03 százalékot - közölte a Hitwise piackutató. Az USA-ban nem először fordult elő, hogy a világszerte több mint négyszázmillió felhasználóval rendelkező közösségi szájt megelőzte a webkeresőt.

Tavaly év végén a Facebook már kezdett élre törni: szenteste, karácsony napján és újév napján is a leglátogatottabb oldal volt, és március 6-án és 7-én is elérte ezt a szintet. A közösségi oldal látogatottságának növekedése az egy évvel ezelőtti adatokkal összevetve különösen látványos: a Google 2009 március közepéhez képest 9 százalékkal növelte látogatottságát, míg a Facebook 185 százalékkal.

Forrás: Hitwise
Forrás: Hitwise

Így tört élre a Facebook

A közösségi oldal vezető szerepe egyértelmű jelzés a Google-nak, hogy már nem a webkeresés a felhasználók számára legvonzóbb internetes szolgáltatás - értékeli a fejleményeket a Guardian. A forgalmat ráadásul nem is a webkereső irányítja a közösségi oldalra, hanem a felhasználók közvetlenül ott kezdenek.

A Google hiába próbálkozott ilyesmivel

A Google ugyan sokféle online szolgáltatást üzemeltet a keresésen kívül, de saját közösségi szolgáltatásai eddig nem értek el jelentősebb sikereket. A legutóbbi, a február elején bemutatott Google Buzz, magyarul Zümm nevű üzenőrendszer premierje még tovább rombolta a vállalat imázsát, mivel tervezői egy sor, a Gmail-felhasználók privátszféráját veszélyeztető hibát vétettek a tervezése és elindítása során.

Ami ennél is fontosabb, a Facebook, amely a bevételei terén egyelőre messze elmarad a keresőcégtől, hamarosan jelentős számú hirdetőt is elszívhat a Google-tól, noha egyelőre esélye sincs utolérni annak több mint 23 milliárd dolláros éves bevételi szintjét, aminek jelenleg a töredékét produkálja a maga 700 millió dollárjával.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről