Az AP hírügynökség úgy értesült, hogy Svájcban és Németországban az adatvédelmi szakemberek azzal kapcsolatban próbálnak álláspontot kidolgozni, hogy a közösségi oldalak működtetői mennyiben felelősek a szájtokon publikált tartalmakért. A szakértők azt tartják aggályosnak, hogy például a Facebookra olyan fotókat is fel lehet tölteni, amelyeken nem csupán maga a felhasználó, hanem mondjuk egyik ismerőse is szerepel, s ha a feltöltő úgy kívánja, még az illető nevét, e-mail címét vagy más személyes adatát is csatolhatja a felvételhez.
A szigorú svájci adatvédelmi törvények ismertében a helyi adatvédelmi biztos az AP hírügynökségnek úgy nyilatkozott, az sem elképzelhetetlen, hogy a jövőben arra kötelezik az amerikai közösségi oldalt, hogy más felhasználó adatainak megadása esetében a Facebook valamilyen módon kérje ki a másik fél beleegyezését adatainak publikálásához.
Egy német adatvédelmi szakértő a hírügynökségnek úgy nyilatkozott, a Facebook jelenlegi gyakorlata azt feltételezi, hogy felhasználói minden esetben rendelkeznek egy másik fél hozzájárulásával annak adatinak, fotójának publikálásához, ami "teljességgel nonszensz". Az Európai Unió egyébként a személyes adatok védelmét az állampolgárok alapjogának nyilvánította 2000-ben.
Az amerikai Columbia Egyetem jogászprofesszora szerint az amerikai és európai piacon nagyon eltérő szabályokat kell betartania a netes cégeknek. Ha pedig az EU-s szabályozó szervek bekeményítenek, az jelentős problémát okoz majd a multinacionális vállalatoknak.