A Google veheti meg a Twittert

Vágólapra másolva!
Iparági pletykák szerint a Google veheti meg a Twitter mikroblog-szolgáltatót. Más források szerint a pletyka nélkülöz minden alapot, el sem indultak a tárgyalások a két cég között.
Vágólapra másolva!

A Web 2.0-s világ legfontosabb híroldalának számító Techcrunch két névtelen forrásra hivatkozva közölte, hogy kései szakaszban járnak a Google és az elmúlt hetekben hármadik születésnapját ünneplő Twitter közti tárgyalások. Más információk szerint valóban zajlanak a tárgyalások, ám kései szakaszról túlzás volna beszélni.

A mikroblog-szolgáltató tavaly novemberben visszautasította a Facebook félmilliárd dolláros vételi ajánlatát. A Techcrunch-hoz akkor eljutó hírek szerint a döntésben szerepet játszhatott, hogy az ajánlat húsz százaléka szólt volna csak készpénzről, a nagyobb hányadot Facebook részvények tették volna ki. Michael Arrington szerint a mostani ajánlat pénzre, vagy a Facebook túlértékelt részvényeihez képest stabil Google-papírokra vonatkozik.

Se megegyezés, se semmi

Más állásponton vannak a BoomTown blogot író Kara Swisher forrásai. A blog szerint a két cégnek közt valóban zajlottak tárgyalások, ám ezek nem felvásárlásról, hanem a valós idejű keresésről és a Twitteres oldalak jobb indexeléséről szóltak, azaz pusztán technikai jellegűek voltak. "Komolyan, se tárgyalások, se megállapodás, semmi." - idézi névtelen forrását az újságírónő.

Biz Stone, a szolgáltatás egyik alapítója is úgy nyilatkozott a The Colbert Show-beli szereplése során, hogy erős, jövedelmező, független vállalkozást szeretnének építeni a Twitterből. Swisher elemzése szerint nincs is olyan szereplő jelenleg a piacon, aki az egymilliárd dollár körüli ideális vételi árat kifizetné a mikroblog-szolgáltatásért, így tényleg a közösségi hálózatnak még kicsi - hétmillió felhasználóval rendelkezik világszerte a Twitter - de gyorsan növekvő szolgáltatás önálló fejlesztése jelenleg a járható út.

Komoly lehetőség van a Twitterben

Arrington arra is felhívja a figyelmet, hogy a mikroblogoláson túl a Twitterben fontos szerep jut a keresésnek is. A beszélgetésekből látszik, mi érdekli a felhasználókat az adott pillanatban, mi történt, milyen híreket tartanak fontosnak.

A Nielsen piackutató cég februári jelentése szerint a Twitter a leggyorsabban növekvő közösségi oldal Amerikában. Az egy éve még csak 475 ezer felhasználót magáénak tudó szolgáltatás 2009-re már hétmillió felhasználóval büszkélkedhet. Növekedési utemével jócskán megelőzte a Zimbio interaktív magazint, vagy a világ legnagyobb közösségi oldalának számító Facebookot is.