Nekimegy a Google keresőnek a Microsoft

Vágólapra másolva!
Az első képek is napvilágot láttak a Live Search utódjának szánt Kumo webkeresőről, amelyet a Microsoft komoly költségvetésű reklámkampánnyal tervez bevezetni.
Vágólapra másolva!

Sajtóhírek szerint 80-100 millió dolláros, azaz mintegy 10-20 milliárd forintnak megfelelő összeget költ majd új webes keresője, a hamarosan induló Kumo népszerűsítésére interneten, tévében, rádióban és a nyomtatott sajtóban. Az Ad Age értesülései szerint a hirdetésekben a Kumót nem a Google vagy a Yahoo riválisaként, hanem egy újraértelmezett keresőszolgáltatásként propagálják majd, amely szűkebb, de pontosabb találati listát generál használójának.

A Microsoft jelenlegi webkeresője a Live Search nevet viseli, s mint arról március elején beszámoltunk, ezt fogja leváltani majd a Kumo (japánul felhő vagy pók) nevű utód - bár azt még nem tudni, hogy ez csupán a kereső belső kódja, vagy végleges neve. A Live Search felhasználói tábora ezzel párhuzamosan, februárban az utóbbi egy évben a legalacsonyabbra csökkent, ebben a hónapban mindössze a felhasználók 8,2 százaléka kutatott információk után ezen a szájton az USA-ból, szemben a Google 63,3 százalékával, illetve a Yahoo 21 százalékával.

Forrás: Microsoft

Néhány hete a Microsoftnál megkezdődött a Kumo belső tesztelése a munkatársak körében, amelyről a sajtó számára kiszivárgott belső körlevél tanúskodik. Ennek megfelelően a Kumo.com címen elérhető keresőt egyelőre csak a szoftvercég belső hálózatáról lehet elérni, a külsős látogatókat üres oldal fogadja.