Játékra is jó az iPhone

Vágólapra másolva!
Jelentős játékplatform lehet az iPhone-ból és csak wifit tartalmazó öccséből, az iPod Touchból. A két készülékből összesen harmincmillió példányt adtak el, az új játékok pedig megállíthatatlanul jönnek ki az Apple kütyüjére.
Vágólapra másolva!

Az Apple telefonja beváltani látszik azt a régi ígéretet, hogy a mobiltelefonok a hordozható konzolok versenytársai lehetnek - írja a San Francisco-i Game Developer Conference-ről szóló tudósításában Gabriel Madway.

Az iPhone-t egyedi tulajdonságai, a beépített GPS-vevő, a 3G-s mobilnet kapcsolat és az érintőképernyő teszik versenyképessé, hiszen ezek egyikével sem rendelkezik a Sony Playstation Portable kütyüje vagy a Nintendo apró megújulásokkl fejlődő DS kézikonzolja. "Az iPhone fenyegetés a többi hordozható játékplatform számára" - nyilatkozta Mitch Lansky, a 2005-ben az Electronic Arts által felvásárolt mobilos játékfejlesztő stúdió egykori vezetője. A számok miatt azonban még egyik konkurensnek sem kell aggódnia, DS-ből több mint százmillió darabot adtak el, és PSP-ből is ötvenmillió darab felett kelt el 2004 óta.

Mindenki iPhone-ra fejleszt

Az Apple tavaly júliusban megnyílt App Store-ja gyorsan megnyerte magának a kiadókat. Az olyan óriásoktól, mint az Electronic Arts az apró mobilos fejlesztőcégekig mindenki megpróbálokozott a játékot írni az iPhone-ra.

"A mobil ipar várt a fordulópontra." - nyilatkozta Sanette Chao, a Gameloft PR igazgatója, akinek cége az elmúlt nyolc hónapban több bevételt szerzett az iPhone játékokból, mint bármelyik más platformra írt programokból. A Gameloft 27 játékkal van jelen az App Store-ban és összesen 2 millió példányt adott már el szoftvereiből.

Húsz percet is eltöltenek egy játékkal

A Mobclix statisztikái szerint a komoly, jól megtervezett mobilos játékokkal hosszasan foglalkoznak a felhasználók. Egy átlagos játékkal 6-8 percet töltenek a játékosok - mondta el Krishna Subramanian, a Mobclix társalapítója - a komplexebb darabok átlagosan 22 percig kötik le őket. Ez is mutatja mennyire komoly játékplaform - tette hozzá Subramanian.

Az App Store-ban 31 ezer alkalmazása közül 7300, azaz több mint húsz százalék játék. Ennek kisebb hányada ingyenes, 5500 címért viszont pénzt kér alkotója. A játékok árai a keresletnek megfelelően változnak, itt is megfigyelhető, hogy életciklusuk során egyre olcsóbbak lesznek a programok. Az Ngmoco sikeres Rolando nevű játéka 9,99 dolláros áron jelent meg, majd előbb 5,99 dollárra és végül 4,99 dollárra árazták le.

Érkeznek a klasszikusok is

Nem csak új játékok születnek az Apple telefonra, lassan érkeznek a más gépeken már bizonyított klasszikusok is. Az FPS játékosok élő legendájának számító John Carmack már átírta a sokak gyerekkorát meghatározó Wolfenstein 3D-t iPhone-ra. Az alaposan áttervezett irányítással rendelkező játék mellé még az átirat megalkotása közben felmerült problémákat tárgyaló Carmack esszét is kaptak a rajongók.

Nem maradnak el a konzolos és játéktermi klasszikusok sem, a Capcom március végén adta ki iPhone-ra a Mega Man sorozat második részét. A Wolfensteinhez hasonlóan öt dollárba kerülő szoftver valószínűleg már nosztalgiaértéke miatt is siker lehet.