Férfi és nő máshogy bánik kütyüivel

Vágólapra másolva!
A férifak és nők jócskán eltérő módon közelítik meg a műszaki eszközökkel kapcsolatos problémák megoldását, áll egy angol telefonos ügyfélszolgálat felmérésének összegzésében, amelyről a BBC számolt be.
Vágólapra másolva!

Egy brit kutatás szerint, amely a Gadget Helpline nevű brit telefonos kütyütanácsadó szolgáltatáshoz beérkezett 75 000 hívás feldolgozásán alapult, a férfiak 64%-a, míg a nők csupán 24%-a nem olvasta el a problémás készülék kezelési utasítását, mielőtt telefonált volna. Az urak 12%-ának, a hölgyek 7%-ának azzal sikerült megoldást nyújtani, hogy felhívták a figyelmüket a konnektor használatának előnyeire. A felmérés szerint a nők 32%-kal többet beszélgettek segítőjükkel, az ügyfélszolgálatosok kétharmada mégis szívesebben beszélt velük, mint a hímnemű telefonálókkal. Ennek oka jórészt abban keresendő, legalábbis a megszólaltatott pszichológus szakértő véleménye szerint, hogy a férfiak úgy tekintenek a technológiára, mint megértendő, majd leigázandó területre, míg a nők inkább csak a számukra hasznos funkciók eléréséig motiváltak a megoldáskeresésben.

A telefonos ügyfélszolgálat a legnagyobb forgalmat hétfő reggelente, illetve karácsony másnapján bonyolítja. A legtöbb kérdés az eszközök összekötésével, kommunikációjával kapcsolatban érkezik, illetve a piacon nemrég megjelent technológiák használatba vétele körül keletkezik. Így például a Blu-ray lejátszókkal kapcsolatban sok kérdés érkezett azok 2008-as piacra kerülése idején. Ennek ellenére a Gadget Helpline vezetője nem gondolja, hogy az eszközök bonyolultabbakká váltak volna vagy könnyebben hibásodnának meg, inkább a társadalom várja sokkal több problémája megoldását készülékeitől. Általában véve az a tapasztalat, hogy a termékek 5%-a gyártási hibás, de 15-20%-ukat viszik vissza a boltba hibára gyanakodva.