Letöltés: heti ingyenjáték és demók

Vágólapra másolva!
A hétvége hátralevő részére egy remek pasziánszcsomagot ajánlunk ingyenjátékként. Letöltésajánlónkban Agatha Christie krimije nyomán készült programot, a Painkiller poklot is megrengető demóját, valamint egy érdekes társasjáték, fantasy varázscsata szoftvert javaslunk kipróbálásra. Híreinkből pedig azt is megtudhatják, hogy eljött-e a gamer mennyország a Windows 7-el és a Direct X 11 megjelenésével, valamint, hogy a Fable 3-at már integetve fogjuk irányítani.
Vágólapra másolva!

Csütörtökön megjelent a Microsoft legújabb, Windows 7 nevű operációs rendszere, ami jó néhány változást hoz majd a gamerek életébe. A legfontosabb újítást a DirectX 11 bevezetése jelenti. A legújabb technológiáknak köszönhetően a fejlesztők még szebb, még életszerűbb grafikát tudnak a játékokba varázsolni. Mindezt az ígéretek szerint ráadásul az eddigieknél sokkal optimalizáltabb formában.

Ehhez természetesen nem elegendő megvásárolni az új operációs rendszert, arról is gondoskodni kell, hogy a DirectX 11 effektek megjelenítésére alkalmas hardver legyen a számítógépben. Az ATi 5800-as sorozata a tervek szerint már ebben a hónapban, az Nvidia GT300-as sorozata pedig decemberben debütálhat, várhatóan meglehetősen borsos bevezető áron.


Bámulatosan részletes animációra képes a Direct X11

Az első DirectX 11 grafikával megtámogatott játék már hónapok óta a piacon van. A Battleforge az, ami bár kevéssé látványos, hiszen elsősorban kártyajátékra épül, mégis tartalmazza az új effektek egy részét. Az idei évben megjelenő címek közül a konzolokon már korábban debütált DIRT 2 lesz az első komolyabb játék, amely már tartalmazni fogja az új grafikai megoldásokat. Az alábbi videóban ezeket a trükköket mutatják be a fejlesztők, látványos formában. A jövő évben megjelenő játékok közül a S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat, a Crysis 2, a Dungeons and Dragons Online, az F1 2010, a Gengis Khan, a The Lord of the Rings Online, és a Grid 2 már biztosan DirectX 11 kompatibilis lesz.

Hadonászva lehet irányítani majd a királyságot

A Microsoft nem csupán a Natal mozgásérzékelős technológiáján, de a gamerek mozgásával irányítható játékok sokaságán is dolgozik jelenleg. A rengeteg játékklasszikus mellett a manapság leginkább a Fable-sorozat megalkotójaként ismert Peter Molyneux nemrégiben a Microsoft Game Studios kreatív igazgatója lett. Várható volt, hogy a csapatának készülő játékai biztosan élni fognak a Natal nyújtotta lehetőségekkel.

Forrás: [origo]
A Natal mindennél egyszerűbbé teszi a szolgák és családtagok szétzavarását az udvarban

A GamesCon során bejelentett Fable III egyedisége abban rejlik, hogy a játékosok az előző részekben megismert birodalmat vezethetik majd annak igazságos, vagy inkább könyörtelen uralkodójaként. A héten a Lionhead bejelentette, hogy a játék erős Natal-támogatással rendelkezik majd, ám azt egyelőre nem árulták el, hogy a mozgásérzékelést milyen formában használják majd fel. A bejelentésből az is kiderült, hogy a mikrotranzakciók is a játék részét képezik majd, tehát a játékosok valós pénzen vásárolhatnak meg majd különböző tárgyakat, ruhákat, és minden olyan egyéb dolgot, amivel egyedibbé tehetik karakterüket, királyságukat.

Jön a zúzás a moszkvai metróban

Az ukrán - és velük együtt a kelet-európai fejlesztők - ázsiója sokat esett a S.T.A.L.K.E.R. című játékkal. A poszt-apokaliptikus csernobili kaland készítése hatalmas lendülettel indult, a stúdió a gamereket, és az első epizódot terjesztő THQ nevű kiadót elképesztő lehetőségekkel kecsegtette. A fejlesztés ezután hosszú-hosszú évekig húzódott, és mire a Shadow of Chernobyl megjelent, már szinte semmilyen hasonlóságot nem mutatott a hat évvel korábban bemutatott verzióhoz. A beígért hatalmas szabadság korlátozott formában, alaposan megvágva került be a végleges, de csonkítás ellenére is hihetetlen mennyiségű programhibával megspékelt termékbe.


Nem gyerekeknek való hely a moszkvai metró

Ugyan a folytatás már gyorsabban elkészült, a hosszúra nyúlt fejlesztésbe belerokkant kiadó, a THQ nem foglalkozott tovább a sorozattal. A GSC csapatából a játék készítése közben többen kiléptek, és megalapították az A4 Games-t, hogy a S.T.A.L.K.E.R.-hez hasonló, de annál mutatósabb, optimalizáltabb, és kevésbé szabad játékmenettel ellátott Metro 2033 fejlesztésébe kezdjenek. A játék szintén poszt-apokaliptikus világba kalauzolja a kalandorokat. A kortárs orosz regény alapján készült játékban a moszkvai lakosság a metróban él évtizedek óta, a felszínre csak megfelelő védőfelszerelésben lehet felmenni, de még így is csak korlátozott időre.

A 2006-os próbaverzió alapján intenzív élményt kínáló, nyomasztó játékról van szó, ahol a gamereknek kell gondoskodni a metróban kiépült földalatti város lakosságának biztonságáról. Hogy a kép igazán sötét legyen, az egymás ellen harcoló frakciók katonái mellett a mutánsok is veszélyt jelentenek a túlélőkre. Ugyan a Metro 2033 nagyon ígéretesnek tűnt már 2006-ban is, a fejlesztőknek azóta sem sikerült kiadót találniuk, egészen a mostani hétig. Nagy meglepetésre - az utóbbi években folyamatosan gyengélkedő - THQ írta alá a szerződést a csapattal, ha minden jól megy, a Metro 2033 PC és Xbox 360 változatai már a jövő év elején megjelennek.

Kiszúr a játékosokkal a Modern Warfare 2 fejlesztője

Az év legjobban várt játéka, a már előrendelésekkel is rekordokat döntő Modern Warfare 2 eddig csak pozitív hangvételű híradások főszereplője volt, de a fejlesztők - a megjelenés előtti utolsó pillanatra időzített - bejelentése most hatalmas vihart kavart. A Call of Duty-sorozat eddigi epizódjai nem csupán játékra, de a kreativitásuk kiélésére is ösztönözték a gamereket. Az online küzdelmek rajongói sokszor saját készítésű pályákon küzdöttek egymás ellen a saját, kizárólag lövöldözésre használt szervereiken. Ettől a lehetőségtől fosztja meg most őket a játékot fejlesztő Infinity Ward, akik egy új fejlesztésű online szolgáltatást indítanak, és kizárják a dedikált szerverek indításának, illetve a modok készítésének lehetőségét.


Biztos nem készíthetnek új pályákat a Modern Warfare 2-höz a rajongók

Az IW.net nagy eséllyel sokkal átláthatóbbá teszi majd a játékszerverek sokszor kaotikus listáját, és segít majd a gamereknek gyorsan, egyszerűen játékpartnereket találni. A rajongók ennek ellenére felháborodtak, és rögtön petíciót indítottak, melyhez máris majdnem 150,000 sorstársuk csatlakozott. A fejlesztők reagáltak, elmondták, a döntésükön nem fognak változtatni, szerintük a játékosok is más színben látják majd a dolgot, ha már kipróbálták a cég új szolgáltatását.