Bejött a netezőknek Microsoft hányós reklámja

Vágólapra másolva!
A redmondi szoftvercég ugyan levetette saját kampányoldaláról, de a pornóoldalaktól hányó háziasszonyt felvonultató Internet Explorer-reklám azóta is megállíthatatlanul terjed a netezők körében.
Vágólapra másolva!

A Microsoft pár hete indított egy vicces online videós kampányt, amely az Internet Explorer 8 bizonyos funkcióit mutatja be mindennapi élethelyzeteken keresztül, körülbelül a teleshop stílusában, szándékosan amatőr módon viselkedő színészekkel. A sorozatban szerepelt egy epizód, amelyben a férje számítógépét kölcsönkérő feleség elhányja magát attól, amit a böngészőben lát.

A reklám házigazdája, a korábban Supermant alakító Dean Cain ezek után megjelenik a képernyőn, és a privát böngészés lehetőségének előnyeit ecseteli az internetezőknek. A Microsoft három másik, hasonló stílusú videót is készíttetett, amelyeket saját YouTube-csatornájukon tették közzé, és hamar népszerűek lettek a netezők körében.

Rókázás 8-as Explorer nélkül: a neten terjed a "botrányos" videó

A szoftvercég azonban - legalábbis látszólag - mégis meghátrált, és miután a hányós reklámfilm nagy feltűnést keltett, levetették azt a kampányoldalról. A vírusvideók eredményességét mérő Visible Measures szerint viszont így is ez lett a Browser for the better kampány legsikeresebb filmje annak köszönhetően, hogy az internetezők másolni is terjeszteni kezdték saját oldalaikon.

A médiacég szerint a négy kampányfilm közül a nézettség 57 százalékát a levetetett reklám produkálta. A CNet szerint most maga a Visible Measueres sem tudja eldönteni, hogy a Microsoft szándékos húzásnak szánta-e a botrányt és a videó levetetését, vagy valóban csak megfutamodtak a merész ötlet elől.