A World of Warcraft rosszabb, mint a kokain

Vágólapra másolva!
A "jelenleg kapható legveszélyesebb videojátéknak" bélyegezték a Blizzard sikerjátékát a svéd addiktológusok, miután egy 15 éves fiú az eszméletvesztésig játszott vele.
Vágólapra másolva!

Az eset még február elején történt: a tinédzsert 24 órán át tartó, megszakítás nélküli játékot követően vitték kórházba, miután elájult,és a teste görcsös rángatózásba kezdett. Az orvosok epilepsziás tüneteket állapítottak meg nála, amit az alvás-, a táplálék- és folyadékmegvonás, valamint a számítógép előtti feszült koncentráció és a merev testhelyzet váltott ki nála.

A svéd addiktológusok szerint az eset, bár szélsőséges, de nem egyedi, és a tizenévesek között elsősorban a World of Warcraft (WoW) okoz hasonló mértékű függőséget - írja a brit Telegraph. Az interneten keresztül játszható online szerepjátékban (MMORPG) a játékosok egy képzeletbeli világot népesítenek be, amelyben közösen élhetnek át kalandokat, miközben folyamatosan fejlődniük kell. Az online játék előfizetéses, és úgy van felépítve, hogy a szinte kifogyhatatlan lehetőségeket kínál a kalandozásra.

A svéd ifjúságvédelmi alapítvány jelentése szerint minden egyes játékfüggő, akivel a szakemberek találkoztak, a WoW-nak esett áldozatul. Sven Rollenhagen, a szervezet egyik képviselője szerint "ez maga a játékvilág crack kokainja", amivel egészen a rosszullét határáig képesek játszani a megszállott fiatalok. A svéd egészségügyi hatóságok is egyetértenek az alapítvány megállapításaival, és azzal, hogy a sikerjáték nagyon erős függőséget okoz.

Richard Graham brit addiktológus szerint a játékosok 14-16 órán keresztül képesek nyúzni a szoftvert, megfeledkezve közben legalapvetőbb fizikai szükségleteikről, így az evésről, ivásról is. A szakorvos szerint ennek közvetlen következményei mellett a játék hosszú távon szociális elszigetelődéshez is vezet.

A Blizzard szerepjátékának 11 millió előfizetője van világszerte, ezzel a legnagyobb példányszámban eladott nemzetközi franchise a műfajban. Az MMORPG-k elsősorban a távol-keleti országokban népszerűek, ahol sok ilyen, máshol ismeretlen szoftver készül a belső piacra, és már haláleset is történt miattuk. A svéd fiú felépült, de szülei kampányt indítottak, hogy felhívják a figyelmet a túlzásba vitt videojáték veszélyeire.