Saját üzletláncot indít be a Microsoft

Vágólapra másolva!
Hamarosan vetélytársa akad az Apple boltjainak: a Microsoft is saját üzletlánc beindításáról határozott, amit csütörtökön jelentettek be.
Vágólapra másolva!

A redmondi szoftvercég boltjaiban a tervek szerint minden olyan termék kapható lesz majd, amit a vállalat saját márkaneve alatt hoz forgalomba. Így ott lesznek a polcokon a Windows operációs rendszerek, a különféle szoftverek, de például az Xbox 360 játékkonzol, a hozzá tartozó kiegészítők, vagy az egerek, webkamerák és Zune zenelejátszók is.

A cég terveinek komolyságát jelzi, hogy a legsikeresebb amerikai hipermarket-lánc, a Wal-Mart egyik veteránját, David Portert vették fel a bolthálózat irányításához, aki már a DreamWorks animációs cégnél is megfordult. Ráadásul Porter felettese, az új üzletágat koordináló Kevin Turner ügyvezető főigazgató szintén a Wal-Martnál dolgozott egykor.

Az elemzők részéről vegyes fogadtatásban részesült a Microsoft új terve. A TechRadar szerint a jelenlegi, válságos időkben kockázatos lépés egy informatikai-szórakoztatóelektronikai üzletlánc beindítása, főleg, hogy az USA-ban már be is dőlt egy ilyen áruházlánc, nevezetesen a Circuit City. Az viszont nem kétséges, hogy Microsoft-üzletek jóval kisebbek lesznek, mint a több ezerféle terméket forgalmazó giga-áruházak, így gazdaságosabban üzemeltethetők. A vállalat első körben forgalmas belvárosi pontokon és a divatos, változatos szolgáltatásaik révén egyfajta életmód-központ szerepét betöltő bevásárlóközpontokban tervezi megnyitni őket.

A Cnet szerint nem is a mostani a szoftvercég első kiskereskedelmi próbálkozása: még a kilencvenes évek végén, a dotcom-korszak derekán nyílt egy Microsoft üzlet San Franciscóban, amelyet 2001-ben zártak be. A legutóbbi karácsonyi szezonban a cég saját alkalmazottait - "guruit" küldte ki a bevásárlóközpontokba, hogy közvetlenül segítsék az eladásokat, és minta-bemutatóterem is épült már a vállalatnál, amellyel a termékek megfelelő elhelyezését és bemutatását igyekeztek instruálni kereskedelmi partnereiknek. Ez utóbbiról a Cneten látható egy videós beszámoló, és talán ez vetíti előre legpontosabban, mire számíthatnak majd a vevők a cég saját üzleteiben.

Az elhatározáshoz kétségkívül példát mutató Apple 2001-ben indította el saját, reprezentatív üzletláncát Apple Store néven. Ezekből a boltokból jelenleg több mint 200 üzemel világszerte, a cég szerint jelentős sikerrel, de a gyártó épp most kívánja lelassítani némileg a terjeszkedést.