Kína túl babonásnak tartja a StarCraftot

Vágólapra másolva!
A kínai kormány visszadobta a Blizzard új játékának e-sport márkanévként való bejegyezési kérelmét a "szocialista erkölcs" védelmében.
Vágólapra másolva!

A Blizzard várhatóan Starcraft: Ghost címen jelenteti majd meg a stratégiai játékon alapuló, interneten keresztül egymás ellen játszható akciójátékát. A cég ezt a nevet szerette volna e-sport-márkanévként bejegyeztetni Kínában, ahol igen nagy népszerűségnek örvend a műfaj, és az "igazi" sportokhoz hasonló videojáték-bajnokságokat is rendeznek.

A kínai ipari és kereskedelmi minisztérium azzal az indoklással utasította vissza a márkavédjegy bejegyzését, hogy az abban szereplő "asztrológia" (feltehetően maga a starcraft név, ami körülbelül azt jelenti: csillaghajó), illetve a "Ghost" (szellem) elnevezés "összeférhetetlen a szocialista erkölccsel", és "feudális eredetű babonákra" utal - adta hírül a StarCraftWire.net.

A Blizzard fellebbezett a döntés ellen, kiemelve, hogy a regiszrációs kérelem a cég videojátékaival kapcsolatos projektekre vonatkozik, nem pedig "feudális eredetű babonák" terjesztésére, vagy az ilyen hiedelmekkel kapcsolatos "illegális tevékenységek" végzésére. A gyártó arra is felhívta a figyelmet, hogy a StarCraft: Ghost egyszerűen egy videojáték-cím, és már kilencfajta márkavédjegy-bejegyzése van ezzel a névvel.

Az illetékes pekingi bíróság ennek ellenére visszautasította a cég fellebbezését, kitartva azon érvelés mellett, hogy a márkanév nyelvezete káros hatású lehet. A Blizzard így másodszor is fellebbezni kényszerült a döntés ellen.

A Blizzard kínai márkavédjegy-bejegyzési kérelme újabb találgatásokra adott okot az egyébként igen régóta várt StarCraft MMORPG-vel kapcsolatban. A Ghost kiadásáról ezek szerint még nem tett le a gyártó, és mivel a konzolos regisztrációról nem volt szó, elképzelhető, hogy a játék csak PC-re készül majd el - vagy legalábbis Kínában csak PC-re jelenik majd meg.