Félmillióan néztek ingyenfilmet a NAVA-n

Vágólapra másolva!
Félmillió műsort néztek meg a NAVA hat hétig nyitva tartó ingyenes filmmúzeumán a netezők. Az interneten megnézhető filmek iránt jóval nagyobb volt az érdeklődés, mint csak a kijelölt pontokon megtekinthető, ám teljesebb archívum iránt. 
Vágólapra másolva!

A karácsonyi szünidőre időzítve tette az interneten ingyenesen és korlátlanul hozzáférhetővé gyűjteményének 77 filmkülönlegességét a NAVA. A nagy érdeklődésre való tekintettel először az ünnepek alatt meg kellett tízszerezni a Nemzeti Audiovizuális Archívum kapacitását, majd január végéig meghosszabbították az akciót a szervezők.

Az akciót harmar felkapta az internet, több tucat fórumon és blogon ajánlottak egymásnak filmeket az emberek, majd osztották meg egymással kedvenceikről szóló gondolataikat és élményeiket. Az ünnepi aloldal lehetőséget adott a filmek beillesztésére is, igaz ezek helyén most már az ingyenesen megnézhető alkotásokból összeállított búcsúzó videó érhető el.

Filmet és híradót is néztek

Az ünnepi oldal tartalmát a harmincas évektől napjainkig készült játékfilmek és híradók, az állami és a kereskedlemi televíziók saját gyártású műsorai, főiskolás vizsgafilmek és dokumentumfelvételek képezték. Az érdeklődők egyaránt megnézhették a harmincas évek biciklis lapkihordóknak rendezett furcsa futárversenyéről készült híradófelvételt és az Állami Áruház . A legnézettebb tételek között van a Veri az ördög a feleségét című játékfilm, a Megasztár 2006-os döntése, de népszerű volt a Nagy Imre újratemetésének közvetítése valamint az 1935-ös karácsonyi készülődést bemutató filmhíradó is.

Van igény magyar tartalomra

"A minden előzetes elképzelést felülmúló siker bebizonyította, hogy a hazai közönség keresi az igényes magyar nyelvű tartalmat." - mondta Kitzinger Dávid a Neumann Kht. igazgatója. A szakember szerint sikerült megmutatni, milyen lehetőségek rejlenek a közgyűjteményekben. "A korszerű eszközöket naprakész módon használó akciónak köszönhetően rövid idő alatt aktív párbeszéd indult el látogatóink között történelmi korszakokról, nemzedéki élményekről, művészetről és társadalomról. Ennél jelentősebb eredménye nem is lehetett volna a kezdeményezésnek." - fejezte be Kitzinger.

A filmajándék akció hat hete alatt négyszer annyi videót néztek meg a látogatók, mint az előző három évben a NAVA pontokról összesen. Az előremutató sikerre való tekintettel a NAVA-t üzemeltető Neumann Ház munkatársai már dolgoznak a folytatáson. Olyan hozzáférési módokat keresnek, amelyek révén a lehető legszélesebb közönséghez juthat el jogszerűen a gyűjtemény lehető legnagyobb része.