Körvonalazódik a mobiltender befutója

Vágólapra másolva!
Az SG.hu információ szerint a szakmai szempontok alapján a DreamCom Kft végzett az első helyen a Nemzeti Hírközlési Hatóság által elbírált negyedik frekvenciatartományra kiírt pályázaton.
Vágólapra másolva!

Az SG.hu szerint az Externet és a Telekom 4 által alapított DreamCom Távközlési Kft lehet a befutója az NHH által kiírt negyedik frekvenciatartományról döntő pályázatnak, legalábbis ami a szakmai szempontok illeti. Az NHH hivatalos álláspontja alapján még folyik az értékelés, és az eredményhirdetés pontos dátuma egyelőre nem ismert.

A DreamCom Kft üzleti modellje egy Magyarországon eddig kevésbé népszerű megoldást takar: a vállalkozás árbevetél-arányos díjazással nyerte el a szakmai zsűri tetszését, amely az egyszeri tetemes licencösszeg kifizetésével szemben a saját árbevételének bizonyos százalékát fizetné be a hatóságnak. Az SG.hu szerint a DreamCom 2011 novemberére 70, az összesítésben második helyezett MobiNet Kft 2010-re 76,1 százalékos lefedettséget ígért pályázatában. A legismertebb pályázati szereplő, az Invitel elsősorban saját meglévő ügyfeleinek kíván mobilszolgátaltást nyújtani, ennek megfelelően kissé távolabbi időpontra, 2012 novemberére ígérte a 37 százalékos penetrációt. A vonzó áron kínált televíziós és telefonos szolgáltatásairól ismert Digi Kft 2011 januárra közel 60 százalékos lefedettséget helyezett kilátásba.

Fontos szempont az NHH számára a szolgáltatás piaci bevezetésének dátuma, amelyben a Digi Kft az irreálisnak tűnő 2009 áprilisát jelölte meg, az Invitel 2010 márciusában, a DreamCom és a MobiNet 2009 szeptemberében és júliusában kívánja elindítani saját rendszerét. Utóbbi két cég 47-48 milliárd forintot kíván befektetni a hazai piacon, míg az Invitel 24, illetve a Digi közel 14 milliárd forintot szán a hálózat kiépítésére.

Az új mobilszolgáltató megjelenésével egy elsősorban vonzó áron telefonálást és kifejezetten mobilinternetet kínáló operátort kell elképzelni, melynek hatására nemcsak a lakosságra vetített HSDPA-lefedettség nőhetne meg radikálisan, hanem a felhasználóknak lehetősége nyílna egy új alternatíva választására is. A versenyélénkítő hatás egy új piaci szereplővel szinte biztosra vehető, illetve ez hosszú távon az árak csökkenését is előidézheti.