Virtuális Forma-1 valódi pilóták ellen

Vágólapra másolva!
A videojátékosok hamarosan virtuális részeseivé válhatnak a valódi Forma-1-futamoknak egy német cég fejlesztése révén, amely a járművek GPS-koordinátái alapján az online játéktérbe közvetíti majd azok helyzetét valós időben - számolt be a BBC.
Vágólapra másolva!

Realisztikus Forma-1-szimulátorok már évek óta léteznek, az autós játékok grafikája is egyre fejlődik, s lehetséges már emberi ellenfelekkel is versenyezni a neten keresztül, az iOpener Media cég fejlesztése viszont a konkrét futamokban való virtuális részvételt kínálja majd videojátékosoknak.

Valós versenyek a virtuális pályán

Az aacheni székhelyű, de hollandiai fejlesztőközponttal rendelkező társaság által szabadalmaztatott rendszer valós időben képes kinyerni az autók földrajzi koordinátáit a versenyek alatt, s továbbítani azt a virtuális térbe. Ennek eredményeként a videojátékokban megjelenő virtuális versenyautók pontosan ugyanúgy fognak mozogni, ahogy a valóságban is.

A rendszer a versenyautókra szerelt GPS-adókat használja az azonosításhoz, ám mivel ezek csak durván tízméteres pontossággal tudják meghatározni a járművek pozícióját, a versenyek helyszínein külön bázisállomásokat kell üzembe helyezni, amelyekkel ezt tovább lehet javítani. Emellett a járművek menettulajdonságait monitorozó, így a mozgásukat megbecsülni képes szoftveres technológiát is alkalmaznak (melynek adatait a bokszutcában amúgy is elemzik), amellyel kevesebb mint 30 centiméterre lehet növelni a rendszer pontosságát.

A valódi kocsit nem lehet összetörni

A valós, és a virtuális verseny között nagyjából 5 másodperces késleltetéssel képes működni az iOpener megoldása, a cég tájékoztatása szerint a tévés közvetítések is hasonló csúszással továbbítják az eseményeket. Természetesen a valódi és a virtuális világ összemosása egyéb nehézségeket is felvet: például a tényleg a pályán lévő, és a csupán poligonokból álló járművek nem tudnak összeütközni, ráadásul a valósi pilóták nem is "láthatják" a virtuális sofőröket maguk előtt.

Ez utóbbi problémát mesterséges intelligencia közbeiktatásával küszöbölték ki: ilyen esetben a programban a valódi pilóta mozdulatait egy előzés erejéig a komputer vezérli, amint azonban kikerült a fedésből a két jármű, újra a valós koordináták alapján látható az autó útja. Jellegéből adódóan a technológiát úgy alkották meg, hogy ha a játékos egy versenyző autójának ütközik virtuálisan, mindig ő húzza a rövidebbet - bár a sérülés mértékétől függően lehet, hogy folytathatja a versenyt -, a valódi pilóta autója mindig megússza törés nélkül.

Már szeptemberben indulhat

Andy Lurling, a társaság alapítója a BBC-nek elmondta, megoldásukat már letesztelték egy valódi Forma-1-es járművel. Saját maguk nem kívánnak játékprogramot készíteni köré, de már hat potenciális fejlesztőpartnerrel folytatnak tárgyalásokat a technológia alkalmazásáról. Lurling tervei szerint a valós versenyekben való virtuális részvételt biztosító első játékok már szeptember tájékán megjelenhetnek PC-re, illetve játékkonzolokra.

Gareth Wilson, a Project Gotham Racing című autóversenyes játékot fejlesztő Bizarre Creations cég egyik vezetője szerint a valós versenyekben való részvétel feltehetően csak a legfanatikusabb játékok érdeklődését kelthet fel, a gamerek e szűk körében azonban biztosan hihetetlen népszerűségre tesz majd szert.