Csökkenhet a külföldi sms ára is

Vágólapra másolva!
A külföldről küldött sms-ek árának csökkentését is el akarja érni az uniós távközlési szabályozók szervezete, az  European Regulators Group - ERG.
Vágólapra másolva!

Pataki Dániel, az Európai Szabályozók Csoportja (ERG) elnökének nyilatkozata szerint míg egy belföldi SMS akár 5-10 eurócentbe is kerülhet, addig az EU-ban egy roaming környezetben küldött SMS átlagosan 29 eurócentbe kerül. Májusban dönt a szervezet arról, hogy az sms bekerüljön-e a szabályozott szolgáltatások közé. Pataki Dániel emlékeztetett arra, hogy Viviane Reding, az Európai Unió távközlési biztosa korábban úgy nyilatkozott, az lenne kívánatos, ha július 1-ig a szolgáltatók önként 12 eurócent körüli szintre csökkentenék egy külföldi SMS árát.

Jóval nagyobbak a különbségek az adatroaming díjait és költségeit illetően, hiszen a legolcsóbb adatroaming díja is a sokszorosa a legdrágább belföldinek. Ráadásul míg a beszéd és az SMS időtartama, illetve darabszáma könnyen kontrollálható a felhasználó számára, addig az adatforgalom nem, s ezért is fontos lenne minél előbb megteremteni az adatroaming területén is az átláthatóságot.

Pataki Dániel ezzel összefüggésben elmondta: Viviane Reding szintén július 1-ig adott határidőt a szolgáltatóknak arra, hogy csökkentsék áraikat. Hozzátette: több nagy szolgáltató már bejelentett árcsökkentő lépéseket, ám azt, hogy konkrétan mit tesznek, még nem derült ki. Az elnök abban bízik, hogy a szolgáltatók a nyár közeledtével több olyan innovatív lépést is tesznek az adat és az SMS romaing kapcsán, amelyek jelentősen mérséklik az árakat és amelyek valós fogyasztói igényeket elégítenek ki.

Az árszintről korábban nyilatkozó uniós biztos szerint 1 megabájt adat kiskereskedelmi roaming környezetben 35 eurócent körül már elfogadható lenne, ami nagyjából megfelel a Vodafone Magyarország által most alkalmazott díjnak. Az elnök felhívta a figyelmet arra, hogy az ár-megállapítás mellett nagyon fontos a számlázási egység maghatározása is, hiszen ha a számlázási egység túl nagy, akkor a fogyasztó számára nem lesz sok előnye az alacsony árnak.