A mobilinternet miatt is növekszik a notebook-eladások száma

Vágólapra másolva!
2008 végére történelmi esemény tanúi lehetnek a világ laptop és desktop PC-gyárai: az iSuppli adatai alapján az asztali gépek egyeduralmának vége, ugyanis több notebook fogy, mint klasszikus PC.
Vágólapra másolva!

A hordozható eszközök, tehát laptopok, notebookok és netbookok táborában 40 százalékkal növekedett az értékesített eszközök száma a tavalyi év megegyező időszakához viszonyítva. Miközben az asztali gépek értékesítési számai csökkenek, és "csak" 38,5 millió PC-t értékesítenek a gyártók világszerte, addig a hordozható gépek egy hajszálnyival már meg is előzték méretesebb versenytársaikat: a statisztikai hibahatáron belül, de a legfrissebb adatok alapján 38,6 millióval az élre kerültek a mobil számítástechnikai termékek.

A Mercury Research piackutató cég még ennél is szemléletesebb adatokat közölt: 2008 szeptembere, tehát az iskolakezdés óta az Intel, az AMD és VIA chip gyártók által leszállított eszközök már elsősorban mobil eszközökbe szánt lapkák voltak.

A DisplaySearch piackutató szerint a fordulat elsősorban a netbookok térnyerésének köszönhető, mivel a negyedik negyedévben 5,6 millió példány fogyott a kedvező áron kapható, általában 10 colos kijelzővel szerelt, főként mobilinternetezésre kifejlesztett hordozható gépekből. Magyarországon a notebook-asztali PC közötti váltás némileg hamarabb, már 2006-ban megtörtént, de ez leginkább az amúgy is alacsony PC-penetrációnak köszönhető.

A szegmens piacvezetője továbbra is a HP közel 19 százalékkal, második a Dell 14 százalékos eredménnyel. Ugyanakkor főleg a tajvani Acer elsöprő sikeréről szólt az elmúlt év, ugyanis a cég közel 80 százalékkal tudta növelni az értékesítési eredményeit, így összességében már több mint 12 százalékos piaci részesedéssel büszkélkedhet. A távol-keleti gyártó sikerét első sorban a parányi netbooknak, az Acer Aspire One-nak köszönheti, amely 40 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik a legkisebb méretű hordozható számítógépek táborában.