Rajzfilmtől honlapig: szuper fejlesztések az iskolapadból

Vágólapra másolva!
Főállású kódereknek is dicsőségére válnának azok a pályaművek, melyeket a <19 Szabadfogású Számítógép című verseny nyertesei készítettek: akad közöttük profin kivitelezett videó, 3D-s rajzfilm, játékprogramok, de olyan hiánypótló honlap is, mely praktikussága miatt rögtön könyvjelzőink között landolt.
Vágólapra másolva!

Játékkonzolt, szoftvert, laptopot, telefont, mobilinternetet és többek közt az [origo] ösztöndíjával jutalmazták az idén is a 2003 óta minden évben megrendezett <19 szabadfogású számítógép című versenyen legjobban szereplőket. a megmérettetésen bölcsödéstől akár végzős szakközépiskolás korú gyerekekig bárki indulhatott bármilyen olyan pályaművel, amelyet számítógépel készített. díjazott alkotásokat 2008. december 6-14. művészetek palotájában lévő ludwig múzeumban ki is állítják, de olvasónk akkor se aggódjon, ha nem tudja személyesen megnézni őket, verseny honlapján ugyanis az összes nyertes fejlesztés megtekinthető videóanimációtól kezdve szoftverekig, ezekből gyűjtöttünk össze néhányat kedvcsinálónak.

Forrás: [origo]

Itt érheti el a BookLook.hu-t

Óriási hiányt pótol a 18 éves Kárpáti Dávid pályázati weboldala, érdemes rögtön kipróbálni. A BookLook.hu online könyvesboltok kínálatát és árait veti össze, számol a szállítási költséggel, sőt még az antikváriumok egy részében is szétnéz, háthat ott olcsóbb a keresett kötet. Az aprólékosan összerakott oldalt a nagybevásárlók sem tudják meglepni, a több könyv vásárlása esetén felkínált kedvezményeket is megjeleníti. A keresőtalálatok átböngészése után a felhasználó egy letisztult összehasonlító oldalra jut, ahol a megfelelő online boltok kosarába be is helyezheti a neki tetsző köteteket. A BookLook felülete néhol még csiszolásra szorul, ám már érezzük, hogy a szolgáltatás nagyban megkönnyíti a karácsonyi bevásárlásainkat. Ha rovatunknak lenne különdíja, Dávidnak adnánk.


Forrás: [origo]

Ezen a linken nézheti meg a díjnyertes videót

Érdemes megtekinteni Gutema Dávid és Mikulán Dávid profin megvágott videóesszéjét is, melyben a 17 éves alkotópáros filozófikus kérdéseket feszeget, profi módon kombinálva az élő felvételeket a grafikai elemekkel. Ugyancsak ilyen korú programozó keltette új életre a kukacos játékot, a mely a Nokia mobilokból, és mivel a régi MS-DOS-ban is benne volt, a géptermek egyik örök kedvence maradt. A Zatacka című felújított verzió az alapjátékhoz képest három extra módot is tartalmaz, ráadásul egyszerre akár heten is játszhatják - már ha ennyien körbe tudnak ülni egyetlen billentyűzetet. Az informatika órák szüneteinek egyik leendő sztárjával van dolgunk.

Forrás: [origo]

Innen töltheti le a Zatackát

Bizonyára ha a kilencvenes évek elején születnek, a Shrek készítői is hasonlóképp kezdtek volna pályájukat, mint Glázer Ádám, aki ugyancsak 17 éves, és egy remek 3D grafikás, humoros rövidfilmmel nevezett, amelyben klasszikus rajzfilmes gegeket alkalmaz teljesen gyakorlott módon. A hét perces etűd két szörnyecske csetepatéját mutatja be, ráadásul a hangok is remekül passzolnak a meglepően jó minőségű modellekhez.

Forrás: [origo]

Itt nézheti meg a 3D-s rajzfilmet

Tizenhárom éves alkotó, Szabó Krisztián műve a Peti harca című játék, amely egyszerű, fekete-fehér grafikájával leginkább a régi kvarcjátékokat juttatta eszünkbe. A primitív pittyegős zsebgépeknél összetettebb játékmenetet kínáló programban Petit irányíthatjuk, akivel a stilizált paneldzsungelben kell összegyűjteni a szemetet, kutyagumit, és minden pálya végén kidobni azt a kukába.

Forrás: [origo]

Innen töltheti le a Peti harcá-t


A tudományos fantasztikus irodalom legalább negyven éve ígéri az intelligens, a környezetre reagáló ruhákat, de valahogy sosem lett belőle valóság. A szabadfogású számítástechnikai versenyre idén mégis nevezett egy olyan csapat, aki némi intelligenciát szerelt egy egyszerű biciklis felsőbe. A hónaljba szerelt érzékelők jelzésére kigyullad a csuklóra szerelt index, így a biciklis villogva adhatja a mögötte jövő autósok tudtára, merre akar menni. A pályázat leírása szerint a ruha valamilyen fényérzékelővel is rendelkezik, ami az autók reflektoraira válaszul felkapcsolja a saját világítását. Aki ilyen felsőben bringázik, az biztosan nagyobb biztonságban van, mint a sötétbe öltözött kivilágítatlan kamikaze biciklisek.

Forrás: [origo]

A virtuális dolgozatkészítőt innen töltheti le

A Szabadfogású-versenyek visszatérő szereplője a tizenhét éves Juhos Ádám, aki a csoportos munkát segítő szoftverével már 2006-ban is nyert díjat. Idei pályázata a teszt jellegű dolgozatok íratását és javítását könnyíti meg. A JAP virtuális dolgozat szoftveren látszik, hogy írója végiggondolta, hogyan lehet a legkényelmesebbé tenni a diákok és a tanárok munkáját. A program számos apró jó ötlet miatt figyelemreméltó: kiírja az adott feladatban elérhető maximális pontszámot, szöveges visszajelzési lehetőséget ad a tesztről és eközben igényesen megtervezett, a rendszerbe illeszkedő windowsos alkalmazásnak tűnik. Szívesen látnánk, hogyan teljesít egy valódi számonkérést segítve.

Kedvcsinálónk korántsem teljes, az összes érdekes pályamű átböngészéséhez keresse fel a verseny honlapját!