Mobilinternet a Viktória-tavon

Vágólapra másolva!
Az Ericsson új mobilhálózatának segítségével a Viktórai-tavon dolgozó több tízezer halász a telefonján keresztül kérdezheti le a legfrissebb piaci árakat, segítséget hívhat partról, illetve a pontos helyzet meghatározás is megoldható a rendszer segítségével.
Vágólapra másolva!

A Viktória-tavon dolgozó 200 ezer halász hamarosan mobiltelefonon hívhat majd segítséget, ha bajba kerül a világ második legnagyobb édesvízű taván. A pánafrikai hálózatüzemeltető Celtel, a Zain egyik leányvállalata és az Ericsson a GSMA Fejlesztési Alapja által koordinált kezdeményezés keretében elkötelezte magát az iránt, hogy kiterjessze a Viktória-tó térségére a mobilhálózatokat, serkentve ezzel a tóparti közösségek gazdasági és társadalmi fejlődését és potenciálisan csökkentse az előforduló, halászattal kapcsolatos halálesetek számát.

A Zain és az Ericsson frissíti a Celtel meglévő infrastruktúráját és további 21 rádióállomást épít ki, így a tó terültére akár 20 kilométerrel benyúlva biztosítja a mobillefedettséget. Ez a bővítési folyamat körülbelül hat hónapig tart és a halászati területek több mint 90 százalékán biztosítja a mobillefedettséget, amely területeken évente közel ötezer ember veszti életét balesetek és kalóztámadások következtében.

A projekt során az Ericsson Extended Range szoftvercsomagja segítségével több mint megkétszerezik a rádió-bázisállomások és az Ericsson Mobile Position System (mobil helyzetmeghatározó rendszer) hatótávolságát. A Mobile Position System egy helyalapú szolgáltatás, amely segítségével a vészhelyzeti szolgálatok háromszögelés módszerével meghatározhatják a veszélyben lévő halászok által leadott mobiljel helyét. Az Ericsson környezetbarát telephelymegoldásait, amelyek tartalmaznak napenergia- és vegyes tápellátású megoldásokat szintén felhasználják majd a bázisállomások tápellátására az eldugottabb szigeti területeken.

A GSMA és a Zain a térség kormányaival és non-profit csoportokkal együttműködve a tavon dolgozók segítségét célzó mentéskoordinációs szolgáltatás létrehozásán dolgozik, amely szolgáltatást hosszabb távon az EAC (Kelet-Afrikai Közösség) tervezett regionális tengeri kommunikációs központja (RMCC) üzemelteti majd.

Az Ericsson, a Zain és a GSMA Fejlesztési Alapja az elmúlt hat hónapban azt vizsgálta, hogyan lehetne jobb kommunikációt biztosítani a tó közvetlen környezetében élő összesen 30 millió tanzániai, kenyai és ugandai lakosnak. A bővítést határozott üzleti szempontok is támogatják, amelyek a megnövekedett előfizetőszámon és a nagyobb adatforgalmon alapulnak, így ez is biztosítja a projekt fenntarthatóságát.

A Zain értéknövelt szolgáltatások nyújtását is tervezi, mint például aktuális piaci árak lekérdezése, ami jelentős hatással lesz a helyi emberek megélhetésére. Indiában végzett tudományos kutatások azt találták, hogy a mobiltelefonok használata jelentősen növelheti a halászok bevételét azáltal, hogy képesek megtalálni a fogásért kínált legjobb árat. A mobilszolgáltatások rendelkezésre állása várhatóan a turizmusra, a közlekedési és a halkiviteli iparágra is jótékony hatással lesz majd és kulcsfontosságú lehet további üzleti fejlesztéseknek a térségbe történő vonzásával. Ezt a beruházást támogatja a One Network program is, amely megszünteti a nemzetközi barangolási díjat a térség határait átlépő megrendelőink számára.