A cég szolgáltatása lehetővé teszi, hogy a felhasználók egy központi telefonszámot regisztráljanak, amelyen keresztül az összes telefonszámukra érkezett hívást fogadhatják - adta hírül a Reuters. A hívásokat szűrni is lehet aszerint, hogy melyik számra, kitől futnak be, a hívásfogadás és a hangposta pedig a webről is elérhető. A felhasználók tetszőleges hangüzeneteket is beállíthatnak az egyes hívókhoz, és a csengőhangot is szabadon konfigurálhatják.
A szolgáltatást a cég minden bizonnyal a Google Mail levelezőszolgáltatásban integrálja majd, vagyis a webes postafiók nem csak szöveges vagy hangos csevegésre, hanem a telefonhívások fogadására és valószínűleg kezdeményezésére is jó lesz. Emellett a webes fiókon keresztül minden bejövő hívás vagy üzenet bárhonnan elérhetővé válik a felhasználók számára egy egyszerű lejátszófelületen keresztül.
Túl sok volt a hangpostafiók
A GrandCentralt 2005-ben alapította Craig Walker és Vincent Paquet, akik korábban egy webes telefonszoftveren, a Dialpaden dolgoztak együtt, amit 2005-ben a Yahoo vásárolt fel. A szolgáltatás Walker fejéből pattant ki, akit nagyon zavart, hogy egy repülőútról való megérkezés után három különböző hangpostafiókot kell lehallgatnia: a mobilost, az otthonit és az irodait.
A szolgáltatással az alapító ezt szerette volna egyszerűsíteni, és az ötletet csupán pár hónapja valósították meg, a szájt azóta tesztüzemben működött. Azt, hogy a Google mekkora összeget fizetett a cégért, a felek nem közölték.