Vágólapra másolva!
Megrázó eredménnyel zárult a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) nemrég lezajlott vizsgálata. Ebben a legnagyobb hazai internetszolgáltatók és telefontársaságok előfizetői szerződéseit vizsgálták, és egyetlen olyan szolgáltatót nem találtak, amelynek minden szerződése rendben lett volna.
Vágólapra másolva!

Több mint száz hazai hírközlési szolgáltató előfizetői szerződéseit vizsgálta az NHH. A vizsgálat során egyetlen olyan internetszolgáltatót vagy telefontársaságot nem találtak, ahol ne lett volna hiányos valamelyik előfizetői szerződés (a szolgáltatóknak egy általános szerződési feltételük, de többféle előfizetési szerződésük lehet - a nyújtott szolgáltatások számától függően).

A jogok kimaradtak, a kötelmek nem

A hatóság sajtóközleményében jelezte: a vizsgálat eredményeinek elemzésekor szembetűnő volt, hogy míg az előfizető adatai, valamint egyéb, az előfizetőt kötelező feltételek (például a szolgáltatásra irányadó díjak) teljes körűen rögzítve voltak a szerződésekben, addig az előfizetőt megillető jogok, illetve a szolgáltatót kötelező feltételek nem, vagy csak hiányosan szerepeltek.

Az esetek több mint felében hiányoztak a hibabejelentés-, a panasz megtételének módjai; a szolgáltatás szüneteltetésére vonatkozó rendelkezések megszegése esetén az előfizetőt megillető jogok, a díjvisszatérítés rendje, az előfizetőt megillető kötbér mértéke, valamint a szolgáltatás igénybevételéhez kapcsolódó egyéb díjak. A legjobb - bár ott sem hibátlan - szerződéseket a három mobiltársaságnál találta az NHH, a legrosszabbakat az internetszolgáltatóknál.

Legközelebb büntetnek

Az NHH-nak nem ez az első szerződésekre vonatkozó vizsgálata, és eddig mindig találtak problémás passzusokat a társaságok dokumentumaiban. A hatóság valamennyi szolgáltatót határozatban marasztalta el, és kilátásba helyezte: ha a jövőben zajló utóvizsgálatok során is hiányosnak találja a szerződéseket, bírságot szab ki a szolgáltatókra.

Az NHH nem nevezte meg az elmarasztalt szolgáltatókat, de közleményében jelezte: 15 millió ügyfelet szolgálnak ki az érintett társaságok - vélhetően tehát a piac legnagyobb szereplői bekerültek az ellenőrzésbe.

(Az [origo] kiadója a T-Online Magyarország, amely a Magyar Telekom csoport tagja)