A hagyományos és a mobilra optimalizált weboldalak mellett harmadik típusként jelenik meg az iPhone-ra optimalizált weboldal, amelynek elrendezése igazodik a készülék kijelzőjének arányaihoz, működéséhez - vagyis ahhoz, hogy ujjbeggyel lehet görgetni és kattintani rajta. Az ilyen oldal képeket tartalmazhat, de flash-es vagy egyéb animációkat, javás kezelőfelületeket már nem.
Az újítás oka, hogy a fejlesztők egyedisége és népszerűsége miatt önálló platformként tekintenek az iPhone-ra, mint internetező eszközre. Ha viszont elég sok fogy belőle, a készülék által meghatározott formátum akár szélesebb körben is alkalmazott szabvánnyá válhat. Az Apple-mobilra optimalizált formátumban már megjelent a Digg hírgyűjtőszájt vagy a Google webes RSS-olvasója, a Google Reader is.
Sok webkettes alkalmazás viszont használhatatlan az iPhone böngészőjében: Gearlog összesítése szerint a webes szövegszerkesztőknél a készülék sokszor nem hozza fel a virtuális billentyűzetet, de van olyan online üzenetküldő, vagy webes zenelejátszó, amelyik egyszerűen nem működik vele, a fájmegosztók pedig azért használhatatlanok, mert az iPhone-ra nem lehet fájlokat lementeni a webről. Az Apple mobiltelefonján valószínűleg ezek a megoldások csak úgy lesznek életképesek, ha külön alkalmazások vagy widgetek készülnek hozzájuk.