A multik elhagyják a Second Life-ot

Vágólapra másolva!
A vállalatoknak nem éri meg képviseletet fenntartani a Second Life online világában, ezért fokozatosan kihátrálnak onnan.
Vágólapra másolva!

Az online valóságszimulátorban a hús-vér vállalkozók túl kevés embert érnek el, amit az LA Times két lehetséges okkal magyaráz: vagy a cégek virtuális irodái iránt túl kicsi az érdeklődés, vagy magában a Secon Life-ban vannak túl kevesen. Annak ellenére, hogy a regisztrált felhasználók száma milliós, a lap becslései szerint egyidejűleg soha nincsenek benn 40 ezernél többen.

Értelmetlen luxus

Az elmúlt egy évben több nagyvállalat nyitott irodát a játékban, hogy saját magukat népszerűsítsék, vagy termékeik virtuális változatát forgalmazzák. A Second Life-ban felbukkant a Dell, az American Apparel, a Best Buy áruházlánc, az IBM és a Reuters is. Az LA Times munkatársai szerint viszont manapság alig lézeng valaki a cégek gyakran több ezer dolláros költséggel létrehozott virtuális kirendeltségein, és gyakran maguk az üzemeltetők is elhanyagolják azokat.

A TechCrunch kalkulációi szerint a Second Life-ban való jelenlét tényleg drága luxus: a virtuális iroda telkének megvásárlása és annak valamelyik menő tervezőcéggel való megterveztetése és elkészítése 5-10 ezer dollárjába kerülhet a beruházónak, és a fenntartásáért is körülbelül havi 300 dollárt kell fizetni. Így a vásárlók elérése sokkal többe kerül, mint a hagyományos netes hirdetéseken keresztül, főleg, hogy a legnépszerűbb kirendeltségen sem fordult meg havi 10 ezer látogatónál több.

Virtuális termék kell a sikerhez

A Second Life viszont eddig sem a nagyvállalatok jelenlététől volt sikeres: a látogatókat sokkal inkább lázba hozzák az egyéb tevékenységek, például az ismerkedés, a bulizás és saját portájuk dekorálása, amire sok pénzt hajlandók elverni - és ebből inkább a kisebb vállalkozások élnek meg a játékban, akik a felhasználók szükségleteit elégítik ki virtuális termékekkel vagy szolgáltatásokkal.