Vágólapra másolva!
Bár sokáig azt hittük, PC-re már csak sablonos játékszoftvereket adnak ki, bebizonyosodott, hogy ez nem így van - hanggal irányítható programokat teszteltünk. Van köztük operaénekes-szimulátor, berregős gyorsulást kínáló autóverseny, és orális lövöldözést kínáló űrhajós játék is. Közös jellemzőjük, hogy könnyen a közelben tartózkodók agyára lehet menni velük.
Vágólapra másolva!
Az Opera Slinger letöltésehttp://origo.hu/szoftverbazis/jatekok/akcio/operaslingersetup.html[origo] Szoftverbázis

Bár még csak január eleje van, a floridai egyetemisták által készített Opera Slinger minden bizonnyal 2007 egyik legidiótább játéka lesz: akciójátékot kevertek össze benne karaokéval. A meglepően fejlett grafikájú - s izmos PC-t igénylő - játékban az ujjak mellett a hangszálakat is meg kell erőltetni, mikrofon nélkül nem is lehet vele játszani. Indítás után rögtön meg kell adni, hogy a játékos hím-, vagy nőnemű, mivel a játék a hangmagasság alapján értékel.

Tomb Raider operaváltozatban

Az ingyenesen letölthető, ám igen rövid játék mindössze néhány, félperces menetből áll, melyek során egy felzselézett szőke hajú énekes, Forte bőrébe bújva egy nagydarab, gonosz primadonnát, Ariát kell lemosni a színpadról. A terítéken Mozart, Verdi, Beethoven és Vivaldi legismertebb műveinek modernizált verziói szerepelnek, melyek hangzásukban leginkább a nyolcvanas évek stadion-rockjaira hasonlítanak. Alapesetben a Tomb Raiderhez hasonlóan egy operaház romjai között kell mászkálnia a játékosnak, énekre csak akkor kerül sor, ha az időről időre vándorló reflektorfénybe ér.


Énektudás nem szükséges (vigyázat, hangos!)

Ekkor a karaoke-programokéhoz hasonló felület jelenik meg a képernyő alján, erről leolvasható az éneklendő szöveg, s az ideális hangmagasság is. Gyakorlatilag ez utóbbin kívül mást nem is kell figyelni: mint az videónkon is jól érzékelhető kezdő szinten bőven elég dúdolni, lalalázni, ha a kiadott hang legalább egy kicsit hasonlít az eredeti dallamra, a játékosnak annál nagyobb lesz a tetszési indexe. A cél, hogy az adott opera-betét végére Forte népszerűbb legyen a közönség körében Ariánál, ellenkező esetben előlről kell kezdeni az éneklést.

A játék a legalacsonyabb fokozaton egyáltalán nem nehéz, kappanhangú kollégáink második próbálkozásra végig tudták játszani. Az Opera Slinger legnagyobb pozitívuma az egyedi játékötlet, hardverigénye még a tetszetős grafikához képest is túl magas, ráadásul semmit sem lehet állítani a programban. Egyedül nem nagyon, társaságban viszont érdemes tenni vele egy próbát, félórányi szórakozásra bőven jó, ráadásul ingyen van.

Berregjen versenyautóként

A Racing Pitch letöltésehttp://origo.hu/szoftverbazis/jatekok/szimulator/racingpitch.html[origo] Szoftverbázis

A világ egyik első hangirányítású játékát ugyanaz a csapat fejlesztette, akik pár éve két degenerált szimulátorral rukkoltak elő: az egyikben egy embert kell lelökni egy lépcsőről, a másikban egy kamionsofőrrel kell a falnak hajtani minél nagyobb sérülést okozva.

A fiúk ezúttal sem hazudtolták meg önmagukat, legújabb játékuk, a Racing Pitchben a gyerekszobákba szánt, műanyag versenypályán kell versenyezni. Az autó irányítása mikrofonon keresztül történik: a motor hangját kell minél pontosabban imitálnia a játékosnak, ezáltal fékeznie és gyorsítani a járművet.

A kormánykereket el is lehet teljesen felejteni, a jármű ugyanis egy sínen halad, bár nagy sebességnél ki tud sodródni, a nehezebb játékmódban viszont még váltani is kell - ugyancsak torokból. A férfi és női játékosok számára itt is eltérő karakterek választhatók, nagyjából öt perc próbálkozás után mindenki begyakorolhatja az ideális berregést A program gépigénye nem túl nagy, gyengébb konfiguráción is elfut probléma nélkül. Grafikája nem túl szép, de vicces, és ugyancsak ingyenes.

Tyú és ááá: űrhajóval a böngészőben

A PAH! honlapjahttp://www.designer.co.il/pahA Shout 'n' Dodge honlapjahttp://www.weebls-stuff.com/games/shout+n+dodge

A weben két böngészőben is játszható, hangirányítású játékra bukkantunk. Ezek egyike a PAH! címet viseli, ami leginkább a lézerfegyver lövését imitáló egyezményes gyermeknyelvi szóra ("piú") utal. Ebben a flashjátékban egy űrhajóval kell a meteoritok között lavírozni, mély dörmögésre az űrhajó a képernyő alja, magas sipákolás hatására pedig a teteje felé mozdul el. A már említett "piú"-val egy lézernyalábot lehet kilőni, amely képes megsemmisíteni a közeledő aszteroidát.

A PAH!-hoz hasonló webes játék a Shout 'n' Dodge, melyben egy vízalatti járműben kell minél tovább elérni a pályán. Ennek érdekében el kell kerülni a piros bombákat, fel kell szedni minél több zöld bónuszt, a cél pedig igazából a minél nagyobb pontszám elérése.

Forrás: [origo]


Hangra mozog az űrhajó

Ehhez csak reflex és egy jó ideig kitartott, eszkimókat megszégyenítő morgás, búgás szükséges. A PAH!-tól eltérően azonban itt nem lehet lapítani a játéktér alján. Ha túlságosan közel kerül a jármű a képernyő valamelyik széléhez, életerőcsíkja rohamosan süllyedni kezd. Ehhez viszonylag tetszetős grafika és kellemes háttérzene járul.

A profi játékokhoz is kell majd mikrofon

Úgy tűnik nem csak a fent bemutatottakhoz hasonló bolondos játékok használnak hangirányítást, a megoldás hamarosan a hagyományos programokba is be fog épülni. A saját szemszögű (FPS) játékok világában lassan tíz évre nyúlik vissza a Quake-, és az Unreal-széria versengése. Valamikor az idén jelenik meg a technikai újításaival mindig élenjáró Unreal Tournament következő epizódja, amely ugyancsak ezzel a funkcióval fog bővülni.

Forrás: [origo]
Az UT2007-ben is lesz hangvezérlés

A pergő tempójú csapatversenyekben a játékosok nemigen tudják levenni kezüket az egérről és a billentyűzetről. Adja magát tehát, hogy a legegyszerűbb mikrofonon keresztül osztani a parancsokat a csapattársakat: ez eddig csak akkor volt lehetséges, ha a többi játékost is emberi felhasználó irányította. Az új verzióban azonban akár a komputer által vezérelt csapattársakat is mozgásban lehessen tartani értelmesen megfogalmazott angol mondatokkal.

Csak annyit kell kiabálni a headsetbe, hogy a toronyban lévő lesipuskást iktassák ki - pár másodpercen belül a torony ingani fog a heves rakétazáportól. Ugyanekkor a csapattársak a játékost folyamatosan tájékoztatják arról, hogy egy pálya melyik pontján vannak, hova tartanak és éppen mit csinálnak.