Gears of War: apokalipszis most

Vágólapra másolva!
Kétség nem férhet ahhoz, hogy az Xbox 360-ra nemrég megjelent Gears of War az év legjobb akciójátéka. Az Epic Games legújabb, "nézd-a-hátam" szemszögű eresztése olyan végigjátszható háborús film, amelyhez talán csak a virtuálisvalóság-sisak hiányzik, hogy még jobban át lehessen élni. A látvány, a hangok, a zene, a hatások és az összkép toronymagasan tarolja összes riválisát.
Vágólapra másolva!

Szinte minden konzoltulajdonos tud említeni egy olyan játékot, amely miatt megvette kedvenc masináját, minden platformnak megvan a maga tucatnyi tételből álló örökbecsű arzenálja. Kitörölhetetlenül helyezte magát a Microsoft égisze alatt megjelent Gears of War az Xbox 360 klasszikusai közé, méghozzá megalapozottan.

A főszereplő, akinek többször látjuk az irányzékát, mint a hátát, Marcus Fenix, aki egy hadbírósági per miatt tölti végtelen napjait cellájában egészen addig, amíg társa fel nem rántja a zárkaajtót és meg nem kínálja egy menetfelszereléssel és egy kibiztosított, láncfűrésszel egybegyúrt sorozatlövővel. A Földet ugyanis emberszabású idegenek lepték el, s lakóinak végzetes csapást mérni a Locust (sáska) nemzet nem túl barátságos tagjaira, mert különben ők irtják ki az emberi fajt.

Forrás: [origo]

Első szabály: A fedezék a barátod. Aki rögtön az események sűrűjébe szereti magát vetni, az ebben a játékban meg fog halni, sokszor, egymás után. A Gears of War alapstratégiája ugyanis a fedezékbe bújás, az onnan kihajolás, célzás, majd az ellenfél kilövése. A zöld gombbal húzható be Fenix a lehetséges fedezékek mögé, az irány+zöld gomb kombináció cselesebb mozgásokra ad lehetőséget - akadály átugrásával, vetődésekkel gyorsítható a harctéren való mozgás. Akit bekerítettek és éppen nem tud lőni, megpróbálhatja menteni a helyzetet a közelharcban használható, fegyvercsőre szerelt láncfűrésszel (piros gomb).

Második szabály: Az idő barát. Marcus Fenix regenerációs képessége csodálatos, pár másodperc alatt felgyógyul a legriasztóbb sebesülésekből is, ha nem éri éppen golyózápor. A fedezékek azért vannak, hogy mögöttük gyógyulni lehessen, ezt muszáj kihasználni.

Harmadik szabály: Támadni, támadni, támadni! Baloldali ravasszal becélozni, jobbal lőni, ettől a sorrendtől nem igazán tanácsos eltérni. Többféle fegyver is felszedhető, a kézigránátok és az ellenféltől felszedhető lőfegyverek mellett a műholdtámogatással működő Hammer of Dawn is, amely csak a szabadban használható, de ott viszont szédítő hatásfokkal.

Forrás: [origo]

Negyedik szabály: Csak tűzcsendben figyelj a részletekre! A hidegebb, kék felé hajló plasztikus árnyalatok, a monumentális tűzharcok, az életszerűen viselkedő, rejtőzködő, támadó idegenek, a ragyogóan modellezett fegyverek, épületek és szereplők mind-mind okok arra, hogy a szerkesztőség levegye gyűrött zöld barettjét és bután morzsolgatva megjegyezze, a játék vége alapján viszonylag hamar várható a második rész. Továbbá sokadjára kezdje újra a pályát, mivel megint hasbalőtték. Pedig ahogy a katedrális csúcsai mögött kisüt a nap...

Ötödik szabály: Sosincs vége. A játék két nehézségi szinten adja magát. Akinek ez nem elég és már csípőből osztja a fejlövéseket, annak az Xbox Live többjátékos üzemmódjában kell elvesznie, ahol nagyon hamar rájöhet, hogy hiába érzi magát fickósnak a gép osztásától, a Japánból játszó tizenhárom éves suhancok még mindig háromszor gyorsabbak nála.

Forrás: [origo]

A játék nagyon szép, persze a maximális élményhez HD-tévén kell kipróbálni. Egyetlen negatívuma, hogy a PC-n nevelkedett cyberharcosoknak eleinte nehéz lesz a célzás az Xbox 360 kontrollerével, de persze pár nap alatt ezt is meg lehet szokni. A konzollal még csak ismerkedő játékosoknak nem feltétlenül ajánlanánk, nekik talán túl nehéz falat lehet elsőre a Gears of War.

Mivel a játékban folyamatosan patakokban folyik a vér, 18 év feletti korhatár-besorolást kapott. Noha alapjait valóban az intenzív lövöldözés és robbantás teszi ki, nem egy újabb ostoba gyilkolászós anyagról van szó: a látvány mellett a jól megoldott kamerakezelés, a hangoknak és a zenék nyomán igazi háborús tudósítónak érezheti magát a programban a játékos. A történet alapján várhatóan a második epizódra sem kell sokat várni, reméljük, az is fog valami újat mutatni.