A Kormányzati Portálon keresztül is beadható az úgynevezett Robinson-nyilatkozat, mellyel a polgárok megtilthatják, hogy a Belügyminisztérium személyes adataikat marketingcélokra kiadja. Azok tudják így megkerülni a papír-alapú, névre szóló levélszemét-áradatot, akik korábban regisztrálták magukat okmányirodában. A tiltó nyilatkozatot a látogatók az oldalon keresztül adhatjákbe - a tiltás megtörténtéről e-mailben és postán is kap értesítést a polgár.
Lehet levélben is
Azok, akiknek nincs hozzáférésük (akár az internethez, akár a kormányzati portálhoz), továbbra is hagyományos levélben kezdeményezhetik, hogy személyes adatataikat marketingcélokra ne adják ki. A tiltás - függetlenül attól, hogy interneten, vagy hagyományos levélben kérik - csak a marketingcélokat szolgáló adatkiadásra vonatkozik, a kötelezően előírt adatszolgáltatásra nem - így az adóigazgatás, honvédelmi nyilvántartás, ingatlan-nyilvántartás számára továbbra is átadhatók a személyes adatok.
Robinsonnak nevezi a marketing-szakma azokat az embereket, akik megtiltják, hogy kereskedelmi üzenetekkel találják meg őket. Amerikában tulajdonképpen adatbázisonként, illetve vállalatonként kell nyilatkozniuk a polgároknak, ha nem kívánnak névre szóló ajánlatokat kapni. Hazánkban elvileg elegendő a Belügyminisztériumhoz tartozó Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatalnál kérni, hogy ne adják ki személyes adatainkat marketingcélra - bár tény, hogy ezzel a máshonnan származó információkkal operáló cégeket, és különösen az e-mailes levélszemetet nem lehet megkerülni.