Disney-filmekkel startolhat a videós iPod

2005.07.19. 17:45

Az Apple még hallgat, de a kiszivárgott információk szerint ősszel piacra kerül a videolejátszós iPod, és a cég főnöke, Steve Jobs a Disney-vel is tárgyal filmek és tévéműsorok átvételéről.

Steve Jobs zenei videoklipekkel egészítené ki az iTunes internetes zeneáruház kínálatát - adta hírül hétfőn a Wall Street Journal. Az elemzők az Apple vezetőjének a négy legnagyobb lemezkiadóval - a Warnerrel, az EMI-jal, a Sony BMG-vel és a Vivendivel - folytatott tárgyalásaiból következtetnek arra, hogy Jobs követező dobása a videolejátszásra is képes iPod lesz. Az üzleti lap szerint az új eszköz szeptemberben kerülhet piacra, és a videoklipek ára két dollár lesz.

Az Apple nem kommentálta a híreket, Steve Jobs pedig tavasszal még úgy nyilatkozott, cége a zenelejátszók piacára koncentrál, ezekben látnak ugyanis megfelelő piaci potenciált. A zenehallgatás ugyanis általában háttértevékenység, így például kocogás közben is űzni lehet, míg a filmet például nem lehet az autóban, vezetés közben nézni, mivel az a felhasználó teljes figyelmét igényli.

A Disney adná a műsort?

Jobs pedig nem csak a lemezkiadókkal, hanem a Disney vezérigazgatói székét hamarosan elfoglaló Bob Igerrel is tárgyalásokat folytatott tévéműsorok átvételéről, amelyeket a videolejátszós iPodokra értékesítenének - számolt be a Business 2.0 magazin, egy Disney-től kiszivárgott belső e-mailre hivatkozva.

A két vállalatvezető tárgyalásait dokumentáló üzenet az első Apple-közeli forrás, amely az új eszközt konkrétan említi. A kiszivárogtatott információt a Business 2.0 szerkesztői által működtetett blogon tették közzé, akik szerint a Disney-től licencelt tartalom bármi lehet, a rajzfilmektől kezdve az amerikai ABC csatorna híranyagain át az ESPN sportközvetítéseiig. 

Valami van a levegőben

A Creative, a Samsung és néhány más gyártó már piacra dobott ugyan olyan hordozható eszközöket, amelyek merevlemezen tárolják a számítógépre is áttölthető videofájlokat, mindeddig sem ezek, sem az online filmáruházak nem lettek túl népszerűek. A Wall Street Journal elemzése szerint ha Jobs terve bejön, az Apple az iPod népszerűségét meglovagolva fellendítheti ezt az üzletágat is, és így jelentős pluszbevételhez juttathatja az internetes kalózkodással küszködő lemezkiadókat és akár a filmipart is.

A Business 2.0 szerkesztői szerint Jobs ugyan nem a többieket megelőzve lép majd be erre a piacra, de biztosan valami olyasmivel rukkol elő, amivel egy csapásra megelőzi versenytársait.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK