Lenkovics Barnabás szerint a tárcsázóprogramok jelentette veszélyről az új előfizetőknek a szerződés megkötésekor, míg az internet-hozzáféréssel már rendelkezők részére e-mailben és a havi számlához mellékelt hírlevelekben kell megfelelő tájékoztatást adni.
Az angol szakzsargonban dialer gyűjtőnéven ismert károkozók észrevétlenül települhetnek a számítógépre böngészés közbe. Aktiválódásukat követően a háttérben megbújva időnként bontják a internetkapcsolatot, s rendszerint valamilyen egzotikus országban működő emelt díjas telefonszámokat tárcsáznak fel, amennyiben az adott PC modemen keresztül csatlakozik a világhálóra. Tevékenységükről a felhasználók rendszerint csak borsos telefonszámlájuk kézhezvételekor szerez tudomást.
Az ombudsman azt követően indított vizsgálatot az ügyben, hogy több panaszos sérelmezte: indokolatlanul kapott magas telefonszámlát. Lenkovics Barnabás közleményében kitér rá, mivel az internetszolgáltatás nem minősül közszolgáltatásnak, ezért a törvény értelmében az azzal összefüggő panaszokat az ombudsman közvetlenül nem vizsgálhatja. Az érintetteknek a hírközlési hatósághoz kell fordulniuk, annak eljárását azonban már vizsgálhatja az ombudsman. Lenkovics konkrét esetekkel összefüggésben megállapította, hogy az érintett hatóságok a panaszosok bejelentéseire megfelelő tájékoztatást adtak, ezért eljárásukkal kapcsolatban alkotmányos joggal összefüggő visszásság nem merült fel.
A hírközlési fogyasztói jogok képviselője (HFJK) tavaly ősszel megállapodást kötött 18 internetszolgáltatóval. Ennek értelmében a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH), illetve a szolgáltatók folyamatosan tájékoztatják a felhasználókat arról, hogy miként tudják megelőzni a dialerek károkozását.