Egy katona bosszúja

Vágólapra másolva!
Újabb elemmel bővül idén az akcióprogramok listája. Az U-235 Studios Retributionjében egy, a felnőtt korba épp belépett katonával próbálkozhatunk meg bosszút állni azokon a gonoszokon, akik szüleink haláláért felelősek.
Vágólapra másolva!

Nyílván végtelenül tragikus, mikor egy tizenkét éves gyermek elveszíti születi, és ez különösen igaz akkor, mikor a felmenőket saját szeme láttára gyilkolják meg. Evidens, hogy minden normális érzést kiöl ezen esemény a gyerekből, és felcseperedvén csak a bosszúra tud gondolni. Ez a tragédia esett meg azzal a fiatal harcossal is, akit az U-235 Studios készülő akciójátékában, a Retributionben személyesítünk meg, és aki előtt több út is kínálkozik, hogy bosszút álljon a családján esett gaztettért.

Mivel a bűncselekményt elkövető személyeknek túl magas pozíciókban is vannak kapcsolataik, nem tehetjük meg azt, hogy elmegyünk a rendőrségre, és feljelentést teszünk az elkövetők ellen, főleg azért nem, mert mi magunk sem tudjuk pontosan, hogy ki mindenkit terhel felelősség. A bosszú tehát ránk hárul, amihez azonban pénzre, rengeteg pénzre van szükség. Ezt az összeget csak úgy teremtheti elő a főszereplő, hogy mások szolgálatába áll, vagyis zsoldosként olyan küldetéseket is elvállal, melyek teljesítésével talán ő maga is olyan mélységekbe süllyed, mint szülei gyilkosai.

Mivel meggyilkolt atyánk a tengerészetnél, egészen pontosan a Criminal Investigation Divisionnél szolgált, a játék legtöbb küldetése valamilyen módon kötődik a tengerekhez. Egyfelől fontos szerepet kapnak a vízi járművek a csónakoktól a nagyobb katonai hajókig, másfelől pedig a szárazföldi missziók legtöbbjében is egy tengerhez közeli objektumot támadhatunk meg. A hajókat természetesen vezethetjük is, sőt, még fegyverek arzenáljával is felszerelhetjük őket.

A program a legtöbb mai shooterhez hasonlóan nem helyei a főhőst a magányos hérosz szerepébe, hanem több, használható katonát is társként ad mellé. A fejlesztők elmondása szerint még egy játékban sem találkozhattunk olyan ügyesen megtervezett csapattag-menedzseléssel, mint a Retributionben, ami azért majd kiderül a program megjelenésekor. Az mindenesetre bizonyos, hogy a csapatunk tagjait mi magunk bérelhetjük fel, és annak függvényében fejlődnek, hogy milyen feladatot jelölünk ki nekik egy adott küldetésben. Ez kétségtelenül újszerűen hangzik, hisz eddig ez fordítva működött, vagyis a képességeik függvényében jelöltünk ki egy-egy embert az adott feladatra.

Persze egy nehezebb küldetésre az ember szívesebben visz magával specialistákat, mint képzésre váró zöldfölűeket, vagy esetleg olyan veteránokat, akik pont a legszükségesebb feladatot nem tudják ellátni. Ennek a problémának az orvoslására dolgoz ki az U-235 Studios egy olyan rendszert, melynek működését még titok fedi, de segítségével az éles küldetéséken kívül is alakíthatjuk embereink képességeit.

Pénzt nemcsak úgy szerezhetünk, hogy teljesítjük a megbízóink által adott küldetéseket. A pénzszerzés egy különleges módja, hogy túszokat ejtünk az egyes akciók során, majd különféle csatornákon tárgyalásokat folytatunk a túsz elengedéséért kapott pénzösszegről. Ha egy sima gazfickót kapunk el, akkor ne számítsunk komolyabb összegre, viszont egy drogbáróért egész vagyonokat zsebelhetünk be. Ha nem sikerül embereket foglyul ejtenünk, de zsákmányolunk járműveket, akkor ezeket is pénzzé tehetjük, függvényében a jármű típusának, valamint épségének.

A tartalom mellett remélhetőleg a minőségre sem lesz sok panaszunk, amiről az Artificial Studios játékmotorja, a Reality gondoskodhat. Az akciókba ki-ki ízlése szerint kapcsolódhat be első, vagy harmadik személyű nézetből, melyek közt a játék során bármikor átválthatunk. A kalandok egy hatalmas térségben zajlanak, de az utazás az újszerű time-warp rendszernek köszönhetően nem fogja elvenni a játékosok kedvét. A éjszakák és nappalok folyamatosan változnak, alapvetően befolyásolva a küldetések sikerességét.

A mesterséges intelligencia sem lóg ki minőségét tekintve vélhetően a sorból. Az ellenséges katonák nem várják birka módjára, hogy meglepjük, majd lelőjük őket, hanem éberen őrködnek az egyes járműveken, vagy bázisokon, támadás esetén pedig fedezékbe vonulnak, és szólnak társaiknak. Szerencsére a kiváló MI a saját embereinket sem "kíméli", vagyis nem kell attól tartanunk, hogy katonáink oktalanul rárontanak egy jól őrzött, gépfegyverekkel alaposan felszerelt hajóra. Ha mégsem lennénk elégedettek a gép produkciójával, kipróbálhatjuk a többjátékos módokat, melyek közt olyan lehetőségekkel találkozhatunk, mint a death match, vagy a CTF.

Egyelőre még nem tudhatjuk, hogy az U-235 Studios mikorra készül el a programmal, minthogy arra sem derült még fény, hogy ki vállalja fel a program megjelentetését. De mivel igencsak színvonalasnak ígérkezik a produkció, aligha kétséges, hogy egy komoly kiadó támogatásával fejeződhet be a munka.