Nem váltja le a fényképezőt a kamerás mobil

Vágólapra másolva!
A korábbi feltételezésekkel ellentétben a kamerás mobiltelefonok nem kedvezőtlenül, hanem pozitívan befolyásolják a digitális fényképezőgépek eladásait. Egy amerikai tanulmány szerint sok felhasználó egy kamerás mobiltelefon birtokában vásárol magának komolyabb fotózásra is használható fényképezőgépet.
Vágólapra másolva!

Az IDC piackutató cég friss tanulmányából kiderül, számos amerikai felhasználó egy-egy kamerás mobiltelefon birtokában szánja rá magát arra, hogy digitális fényképezőgépet vásároljon. A felmérés szerint sokan az alapszintű, általában korlátozott minőségű, viszonylag kis felbontású képek rögzítésre alkalmas kamerás mobilokon keresztül ismerkednek meg a digitális fotózással, s a későbbiekben komolyabb feladatokra is alkalmas fényképezőt is vásárolnak maguknak.

A tanulmány szerint a kamerás mobillal rendelkező felhasználók 30 százaléka tervezi azt, hogy digitális fényképezőgépet vásároljon. Az amerikaiak zöme egyébként fotózásra továbbra is elsősorban hagyományos fényképezőgéppel örökíti meg a számára fontos pillanatokat, a mobiltelefonokat pedig leginkább eredeti rendeltetésüknek, azaz hívások bonyolítására használják.

Az IDC becslései szerint a tavalyi év során az amerikai felhasználók mintegy 4 milliárd darab digitális fényképet készítettek kamerás mobillal, az idei évben pedig 7,5 milliárd darab képkockát rögzítenek hasonló módon. Ehhez képest a digitális fényképezőgéppel az idén mintegy 40 milliárd darab fotó készül az idén a tavalyi 28 milliárdhoz képest. Ugyanakkor az USA-beli felhasználók csökkent a papírra kinyomtatott fotók száma: míg tavaly átlagosan havonta egy képet nyomtattak ki, az idei évre ez az arány a harmadára csökkent, nagy átlagban háromhavonta printelnek ki a felhasználók egy olyan digitális képet, amelyet kamerás mobiljukkal készítettek.