Az IDC piackutató cég friss tanulmányából kiderül, számos amerikai felhasználó egy-egy kamerás mobiltelefon birtokában szánja rá magát arra, hogy digitális fényképezőgépet vásároljon. A felmérés szerint sokan az alapszintű, általában korlátozott minőségű, viszonylag kis felbontású képek rögzítésre alkalmas kamerás mobilokon keresztül ismerkednek meg a digitális fotózással, s a későbbiekben komolyabb feladatokra is alkalmas fényképezőt is vásárolnak maguknak.
A tanulmány szerint a kamerás mobillal rendelkező felhasználók 30 százaléka tervezi azt, hogy digitális fényképezőgépet vásároljon. Az amerikaiak zöme egyébként fotózásra továbbra is elsősorban hagyományos fényképezőgéppel örökíti meg a számára fontos pillanatokat, a mobiltelefonokat pedig leginkább eredeti rendeltetésüknek, azaz hívások bonyolítására használják.
Az IDC becslései szerint a tavalyi év során az amerikai felhasználók mintegy 4 milliárd darab digitális fényképet készítettek kamerás mobillal, az idei évben pedig 7,5 milliárd darab képkockát rögzítenek hasonló módon. Ehhez képest a digitális fényképezőgéppel az idén mintegy 40 milliárd darab fotó készül az idén a tavalyi 28 milliárdhoz képest. Ugyanakkor az USA-beli felhasználók csökkent a papírra kinyomtatott fotók száma: míg tavaly átlagosan havonta egy képet nyomtattak ki, az idei évre ez az arány a harmadára csökkent, nagy átlagban háromhavonta printelnek ki a felhasználók egy olyan digitális képet, amelyet kamerás mobiljukkal készítettek.