Digitális műsorszórásra vált az Antenna Hungária

Vágólapra másolva!
Az Antenna Hungária még az idén áttér a lakossági digitális műsorelosztó szolgáltatásra, ennek keretében a társaság jelenlegi, mikrohullámon sugárzott analóg szolgáltatását sokkal jobb kép- és hangminőséget biztosító digitális megoldás váltja fel, melynek keretében közel száz csatorna műsorát élvezhetik majd az előfizetők.
Vágólapra másolva!

A Budapest egy részén és a főváros környékén vehető, mikrohullámon a Széchenyi hegyi adótoronyból sugárzott Antenna Mikro szolgáltatás korábbi előfizetői automatikusan kapják majd az új digitális szolgáltatást, de a társaság új ügyfelekre is számít.

A vezérigazgató elmondta: a digitális műsorszolgáltatás a korábbi analóg szolgáltatásnál lényegesen jobb hang- és képminőséget tesz lehetővé, és a korábbi 23 csatorna helyett az előfizetők 100 csatorna szolgáltatásait, műsorát élvezhetik majd. Az új, Antenna Digital nevű szolgáltatás vételének feltétele, hogy az előfizető rálásson a Széchenyi-hegyi adótoronyra. Az áttérés három ütemben zajlik, nyáron a technikai felépítést valósítják meg, ősszel történik majd a csere, amelynek során a korábbi dekódereket kicserélik, ami november végére befejeződik és az új digitális szolgáltatás idén decemberben indul.

A kábeltelevíziós szolgáltatókkal ellentétben - melyek általában néhány, egymásra épülő előfizetői csomagot kínálnak - a digitális szolgáltatásra előfizető háztartások számára nagy számú programcsomagot állítanak össze, s többek közt tematikus, például kulturális vagy nyelvtanuló-programcsomag elindítását is tervezik. Az Antenna Digital előfizetői emellett dekóderük segítségével lehívhatnak majd egy elektronikus programfüzetet is, amely a csatornák programjairól nyújt információt egy egyszerű, könnyen kezelhető menüfelületen keresztül.

A vezérigazgató kérdésre közölte, az alapvető cél a jelenlegi 65 ezer előfizető megtartása, de szeretnének új előfizetőkre is szert tenni a mostaninál lényegesen jobb szolgáltatással. Ez a jelenlegi 65 ezres ügyfélkör Budapesten és környékén 8-10 százalékos piaci részesedést jelent. A beruházás költsége több milliárd forintot tesz ki, de pontos összeget nem mondott a vezérigazgató, tekintettel a társaságnál zajló privatizációs folyamatra.

[origo]-MTI