Otthonról internetezik a britek többsége

Vágólapra másolva!
A brit lakosság fele ismeri az internetet, túlnyomó többségük otthonából éri el az internetet, s fontos számukra az online található információk megbízhatósága, a tartalomszolgáltató hírneve - derül ki egy friss kutatásból.
Vágólapra másolva!

A Common Information Environment (CIE) megbízásából készített felmérésből kiderül, hogy az emberek internethez való hozzáállásában nagy szerepe van annak, hogy egy adott szolgáltatónak milyen a hírneve, illetve, hogy az egyes weboldalakon fellelhető információk mennyire megbízhatóak. A felmérés szerint az emberek sokkal jobban megbíznak az ismertebb, elfogadott intézmények, például múzeumok, könyvtárak és levéltárak weboldalain közzétett információkban, mint a közcélú szolgáltatást nyújtók, utazási irodák, kiskereskedelmi cégek, illetőleg az elsősorban kereskedelmi jellegű szervezetek webszájtjain feltüntetett adatokban - adta hírül Információs Társadalom es Trendkutató Központ Infinit hírlevele.

A felmérés fontosabb eredményei

A brit lakosság nagy része bizonyos fokig (a legtöbben, a megkérdezettek 49%-a "legalább egy kicsit") ismeri az internetet. A hálón elérhető tartalmak megbízhatósága az internethasználók 92%-a szerint fontos, ebből 63% szerint nagyon fontos szempont. Az emberek jellemzően otthonról kapcsolódnak fel a hálózatra; a jelenlegi felhasználók 80%-a leggyakrabban otthon internetezik. A megkérdezettek 53%-a ]úgy nyilatkozott, hogy hetente legalább egyszer, ezen belül 30%-uk naponta felkapcsolódik a hálóra
.
A felhasználók 3%-a legszívesebben mobiltelefonja vagy egyéb mobilkészüléke segítségével lép fel az internetre, 54%-uk pedig a világhálót tekinti legkedveltebb információforrásának. A megkérdezett felhasználók 59%-a számolt be arról, hogy magabiztosan használja az internetet, háromnegyedük szerint nagyon könnyű hozzáférni az internethez.

A válaszadók 59%-a számolt be arról, hogy hobbija terén vagy az érdeklődésére számot tartó egyéb témakörökben végzett már információkeresést az interneten. 40%-uk saját ismereteinek bővítése, 25%-uk gyerekeik tanulása érdekében is kutakodott már a hálón. A felmérés a digitális szakadék problémakörével is foglalkozik. Az internethasználók körébe sokkal nagyobb valószínűséggel tartoznak a férfiak, a 16 és 54 év közöttiek, a dolgozók, a szakképesítéssel rendelkezők, mint a nők, az 55 év felettiek, a munkanélküliek, valamint a szakképzettséggel nem rendelkezők.