Torrente - rosszul sikerült filmadaptáció

Vágólapra másolva!
Spanyolországban 1998-ban nagy sikert aratott a Torrente, The Stupid Arm of the Law című film, melynek züllött, korrupt, rasszista ex-rendőrével találkozhatunk a Cinemaware és az O3 akcióprogramjában, a Torrentében is. 
Vágólapra másolva!

Azon manapság egyáltalán nem szabad csodálkoznunk, hogy egy filmből számítógépes játék készül, hisz a hollywoodi sztárgyár már lassan összefonódik a számítógépes játékokra épülő szórakoztatóiparral. Az viszont még szokatlan, hogy egy fejlesztő egy olyan filmet vegyen elő, amit pár éve mutattak be, ráadásul egy konkrét területen, jelen esetben Spanyolországban aratott átütő sikert. A Cinemaware és az O3 azonban látott fantáziát abban, hogy megírja azt a Torrente című shootert, ami egy hat éve bemutatott film, a Torrente, El Brazo Tonto de la Ley főhősét kelti digitálisan életre.

Miféle alak ez a Torrente? Hősnek ugyan egyáltalán nem nevezhetjük, persze ha a hős szó hallatán olyan karakterek jutnak eszünkbe, mint Aragorn, Frodó, vagy éppen Luke Skywalker. A játék főszereplője egy rendőr - legalábbis az volt -, és azt a vonulatot képviseli, amit John McLane, vagy Riggs felügyelő a Halálos fegyverből vázolt elénk. Nem elég azonban, hogy Torrente barátunk részeges és életunt, hanem mindezek tetejébe még állandóan a nők után rohan, és nem hiányzik belőle egy jó adag rasszizmus sem.

A program kezdetén Madriban találjuk magunkat, egészen pontosan annak Marbella nevű tengerparti kerületében. Hasonlóan a Grand Theft Autóhoz, ebben a játékban is kedvünkre járhatjuk be a várost a küldetések során, vagy akár azoktól függetlenül is. Madrid annyira nem sikerült jól, mint mondjuk Vice City, ami leginkább abba nyilvánul meg, hogy túl gyakran találkozunk ugyanolyan épületekkel, valamint ugyanazokkal a gyalogosokkal. De ez egy akcióprogram, ne akadjunk fent ilyen apróságokon.

A küldetések számára nem panaszkodhatunk, hiszen a hatvan misszió igazán szokatlan a mai akcióprogramok világában, de ezen feladatok között igen gyakran találunk ismétlődő, unalmas munkákat. Gyakran kísérünk példának okért személyeket egyik pontból a másikba, vagy viszünk el csomagokat egy adott helyre. Azért akadnak érdekesebb feladatok is, mint például az, melyben csatornafedőket kell a helyükre lőnünk, mielőtt beleesik az akcióban megvédendő személy, vagy azt a küldetést is említhetnék, mikor egy robogó vonaton bizonyíthatjuk, hogy a heves alkoholizálás nem rontott sokat reflexeinken.

A program irányítása nem a legerősebb oldala, az kétségtelen. Alapvetően first person shootenek készült a játék, de később bekerült a harmadik személyű nézet lehetősége is, de nem igazán maradt a fejlesztőknek ideje kiegyensúlyozni a két nézetet. Ennek megfelelően bármelyiket is válasszuk, meg fog gyűlni eleinte a bajunk Torrente irányításával, különösen ami a célzásokat illeti.

Az ellenségek sok mindenről hallottak ebben a programban, de a mesterséges intelligenciáról biztosan nem. Általában két kimenete lesz egy harcnak - vagy könnyen levadásszuk az agyalágyult ellenséget, vagy egy olyan gazfickótól kapunk egy rakétát a hátsónkba, akit nem is láttunk. Legtöbbször azét az első esettel találkozhatunk, vagyis az ellenségek vagy őrült módjára rohannak felénk, vagy megállnak egyhelyben amolyan élő céltáblaként, és onnan próbálnak leszedni bennünket.

Grafika területén nem erőltették meg magukat a fejlesztőcsapat erre szakosodott szakemberei. A játékról még akár azt is elmondhatnánk, hogy jól néz ki, csak ehhez az kellene, hogy visszatekerjük az idő kerekét úgy öt évvel. A karakterek kidolgozása, valamint a mozdulataik ugyanis körülbelül az öt évvel korábban elfogadható színvonalon van, amihez még hozzávehetjük azt is, hogy milyen csekély távolságra láthatunk el. Ennek pozitív eredménye, hogy a játék viszonylag szerény konfiguráción is elfogadhatóan fut, de összehasonlítva a modern shooterekkel, igencsak megmosolyogtató.

A fenti bekezdésben bíráltuk a Cinemaware grafikusait, és ugyanezt vagyunk kénytelenek tenni a hanghatásokért felelős játékkészítőkkel is. A zene még úgy-ahogy elmenne, persze főleg azoknak, akik látták, és kedvelték is a filmet, a hangok viszont meglehetősen gyengécskék. A fegyverek úgy puffognak, mint egy negyven évvel ezelőtti keletnémet westernben, a város pedig olyan némaságba burkolózik, hogy ismét csak egy westernfilm porlepte települése ugrik be lelki szemeink előtt. A főhős annak a személynek a hangján szólal meg - Santiago Segura - aki a filmben is megszemélyesítette, sőt, magát a filmet is ő rendezte, de túl sok időt Segura mester sem töltött a stúdióban, hogy temérdek dialógussal tegye élvezetesebbé a filmjéből készült játékot.

Ha tényleg öt évvel korábban kerül a piacra a Torrente, akkor elmondhatnánk róla, hogy jó játék, mai szemmel viszont nem az. Akik látták a filmet, azok biztosan eltöltenek majd vele néhány kellemes órát, de a monoton missziók, a kezelési elégtelenségek, a mesterséges intelligencia gyermekbetegségei, valamint a mosolyt fakasztó grafika miatt hamar úgy döntenek majd, hogy inkább kiveszik a tékából a filmet, hogy megnézzék még egyszer a játék helyett...

Rendszerkövetelmény:

ProcesszorP3 500
RAM128 Mbyte RAM
HDD700 MB
VGA32 MB VRAM