Munkahely-keresési láz a világhálón

Vágólapra másolva!
Munkaügyi szakemberek és karrier-tanácsadók arra hívják fel figyelmet, hogy az internet jelentősen megváltoztatta a munkakeresési technikákat. Az állami és magán álláskeresési oldalak, valamint az e-mailben tömegesen szétküldött önéletrajzok korát éljük.
Vágólapra másolva!

Egy friss felmérés szerint a három legnagyobb amerikai álláskereső oldal, a
Monster, a CareerBuilder.com, és a Yahoo!-féle HotJobs jelentős bevétel-
növekedést ért el, pontosan hétszer nagyobbat, mint amekkorát a nyomtatásban megjelenő hasonló célú kiadványok. A növekedés mértéke lassult a nyári hónapokban, de még így is jelentős volt. - tudósított az Információs Társadalom- es Trendkutató Központ Infinit hírlevele. Az állam sem maradhat ki az internetes állásbörzéből. Az amerikai kormány e-kormányzati kezdeményezéseinek körébe tartozó USAJobs.com az utóbbi egy évben több mint 66 millió felhasználót és 600 ezer online önéletrajzot jegyzett. Az egyik leghatásosabb, a látogatók által kért fejlesztés szerint már e-mailben is tájékoztatják a regisztrált felhasználókat - az általuk kért témakörökben - a közszférában való elhelyezkedés lehetőségeiről. Csak májusban több mint 3 millió ilyen tájékoztató került elküldésre.

Vannak azonban olyanok is, akik jobban szeretik a saját kezükbe venni a
sorsukat, és százszámra küldözgetik életrajzaikat e-mailben. A korábbi postai
tízes-húszas nagyságrenddel ellentétben sokszor több ezer elektronikus CV is
elküldésre kerül; a kapott válaszok száma így is igen alacsony. A szakértők
szerint nincs semmi rossz ebben a tömeges próbálkozásban, amíg egy vállalathoz olyan életrajz érkezik, amely megfelel a minőségi kritériumoknak: a megfelelő CV középpontjában a szakértelem kell, hogy álljon, kihangsúlyozva az eredményeket. Szintén fontos, hogy az életrajz kulcsszavakra építkezzen, hiszen néhány nagyvállalatnál az önéletrajzok válogatását szoftverek segítségével végzik.

ITTK Infinit