Öt országból érkezik a spamek zöme

Vágólapra másolva!
Egy reklámlevél-szűrő szolgáltatást működtető társaság statisztikái szerint a világhálón terjesztett spam-üzenetek 99 százalékát ugyanabból az öt országból küldik ki. 
Vágólapra másolva!
Spamháború - Védelmi mesterfogások/techbazis/internet/20031209spamhaboru.htmlAxelero: fellépés a vírus- és spamözön ellen/techbazis/internet/20030904virus1.htmlSpam-linkek a Katalógusbanhttp://vizsla.origo.hu/katalogus/informatika/internet/spam/

A Commtouch nevű cég felmérése szerint 2004 első felében az interneten terjesztett, kéretlen reklámlevelek egyharmada valamilyen egészségügyi terméket - leginkább Viagrát - hirdetett. A spamszűrő szolgáltatást üzemeltető vállalat statisztikái szerint a világszerte terjesztett kéretlen reklámlevelek 55 százaléka az Egyesült Államokból eredeztethető, noha a spam-levelek 73 százaléka olyan webhelyre mutat, amelyet egy Kínában működő szerveren helyeztek el.

A reklámleveleken keresztül hirdetett webhelyek 99 százalékát Kínában, Dél-Koreában, az Egyesült Államokban, Oroszországban és Braziliában működő komputeren helyezik el - derül ki a felmérésből. A spamek 30 százalékában valamilyen gyógyszert, nyugtatót, esetleg kábítószert népszerűsítenek, 9 százalékukban kínálnak állítólagos megoldást a "a nemi szerv meghosszabbítására", 7 százalékukban pedig valamilyen pénzügyi szolgáltatást hirdetnek.

A Commtouch szerint az USA-ban tavaly elfogadott, s a kereskedelmi reklámlevelek kiküldését szabályozó, CAN-SPAM (Controlling the Assault of Non-Solicited Pornography and Marketing Act) törvénynek csekély hatása volt a spamek arányára. Míg januárban egy napon átlagosan 350 ezer kéretlen reklámlevelet küldtek ki az Egyesült Államokban, addig ez a szám június végére félmillióra emelkedett. Mint ismeretes, a spamellenes törvényt számos bírálat érte többek között azért is, mert számos állam helyi törvényeit felülbírálva az "opt-out" nevű reklámlevélküldési eljárást legalizálja a szigorúbb "opt-in" módszerrel szemben. Az "opt-out" módszer az e-mail címek felhasználóinak előzetes beleegyezése nélkül is lehetővé teszi a reklámlevelek küldését, csupán a leiratkozásra való lehetőséget követeli meg, míg az "opt-in" esetén eleve csak a felhasználó előzetes engedélyét követően válik lehetővé a reklámok kiküldése.