Kapcsoljunk fénysebességre az SWG-ben

Vágólapra másolva!
Ősszel válik elérhetővé a Star Wars Galaxies, a Csillagok háborúja univerzumában játszódó MMORPG kiegészítője, a Jump to Lightspeed, melyben végre beülhetünk a filmekből megismert X-szárnyú vadászok vagy éppen TIE-Fighterek pilótafülkéjébe is.
Vágólapra másolva!

Kétségtelen tény, hogy egy, a Csillagok háborúja alapján készült játék csak akkor válik teljessé, ha a gamerek a fénykarddal való hadakozás és az Erő alkalmazása mellett beülhetnek az X-Wingek, B-Wingek, TIE-Fighterek, TIE-Bomberek, és természetesen a Millenium Falcon pilótafülkéjébe. Mivel a Sony Online programozói sem szeretnék, hogy a Star Wars Galaxies játékosai a teljesség érzése nélkül álljanak fel az MMORPG elől, gyorsan nekifogtak egy, az említett űrhajókra fókuszáló kiegészítőnek, mely ősz magasságában készül el.

Ne feledjük, hogy minden online szerepjátékok fejlesztésével foglalkozó cég állandóan azt próbálja elérni a játékosoknál, hogy próbáljanak meg csapatokat, céheket, klánokat alkotni, mert egyfelől így szórakoztatóbb a kalandozás, másfelől a siker esélye is megnő. Ez nincs másként a Galaxies kiegészítője esetében sem. Két megoldás közül választhatunk a csapatos kalandozásra: vagy több játékos repül egy X-Wing vagy éppen TIE-Fighter kötelékben, vagy egy nagyobb hajó - YT-1300, orvosi fregatt, Koréliai korvett - legénységét alkotja több felhasználó.

A kiegészítőben szép számmal találkozhatunk új NPC-kel is, akik tipikusan magukon viselik a filmekből rájuk ragadt személyiségüket. A lázadó karakterek mindig nagyon elhivatottak, és sok esetben a naivitás sem áll távol tőlük; a csempészek nagyon lazák, rejtelmesek, és minden porcikájukból sugárzik, hogy senkiben sem bíznak; a Birodalom katonái kicsattannak az önbizalomtól, és magasról lenézik a nem emberi söpredéket. A nem játékos karakterek hozzánk való viselkedését a saját viselkedésünk, illetve korábbi tetteink határozzák meg. Egy birodalmi gárdista például kifejezetten ellenséges lesz, ha nem bizonyítottuk az Impérium iránti hűségünket, ha pedig ezt igen buzgón tettük, akkor a csempészek szemében nem mi leszünk a nyerők.

Ezúttal mindennél fontosabb szerepe lesz a megválasztott érdekcsoportnak - Birodalom vagy lázadók -, hiszen pilótából vagy űrhajón bevethető tüzérből sokkal kevesebb van, mint mezei karakterből. Ha a Birodalom oldalát választjuk, biztosak lehetünk benne, hogy minden felszerelés korlátlan mennyiségben áll rendelkezésünkre, de elég lassan haladhatunk a ranglétrán. Ha a lázadó sors mellett tesszük le a garast, nem fognak mindjárt egy fényesre polírozott TIE-Interceptorral várni, viszont a lázadó pilóták alacsony számára való tekintettel azonnal egy űrcsata kellős közepén találhatjuk magunkat.

A játék valójában háromoldalú, és ez a küldetésekben is kiütközik. Az említett harmadik oldal a törvényen kívüliek csoportja, akiket egyáltalán nem érdekel, hogy a megtámadott hajó a Birodalom, vagy a lázadók emblémájával robbant hamuvá. Az ő küldetéseik ennek megfelelően mindkét fél ellen irányulnak - természetesen a Birodalom orra alá sokkal nehezebb és veszélyesebb borsot törni, de az ilyen missziókért sokkal magasabb jutalom is jár. A lázadók megpróbálhatják megvédeni konvojaikat, bolygóikat, és egyáltalán magukat a Birodalom seregétől, valamint a kalózoktól, Darth Vader gárdája pedig mindig valamilyen, a galaxis megtisztítására irányuló feladatot kap. Az egész úgy néz ki, hogy a Birodalom agresszíven támad, a lázadók védekeznek, a rosszfiúk pedig megpróbálják elkapni a lehulló csontot - akárcsak a filmekben.

Remek ötlet, hogy a fejlesztők lehetővé teszik a játékosoknak, hogy kedvük szerint építsék meg a saját űrhajójukat. Ez nem merül ki abban, hogy jobb hajtóművet, fegyvereket, vagy pajzsokat szerelhetünk fel, hanem a hajó külsejét is a saját szánk íze szerint formálhatjuk át. Ehhez persze pénz kell, méghozzá bőven, így ez a lehetőség a pénzes karaktereket kecsegteti. Ha meghalunk, hajónk szerencsére nem válik teljes roncshalmazzá. Míg mi a bakta-tartályban hűsölünk, addig a szervizben megpróbálják összerakni a súlyosan megsérül járművet. Mondanunk sem kell, hogy ez sem ingyen történik...

Ha nem maradna pénzünk a hajó javíttatására, akkor kénytelenek leszünk "gyalogos" küldetéseket elvállalni. Ezt persze akkor is megtehetjük, hanem lőtték rommá alattunk az űrhajót, de a fejlesztők azért gondoskodnak majd róla, hogy folyamatosan kapjunk kifejezetten űrhajós missziókat.

A kiegészítőben tíz új zónába léphetünk be, melyek mindegyike külön bolygón húzódik. Az egyes zónák mind-mind más csoportok felségterületéhez tartoznak, és abban is különböznek, hogy vannak veszélyes, míg kezdőknek való területek. A Lok bolygó körül például kalózok nyüzsögnek, így oda nem egy főnyeremény sem a Birodalom, sem a lázadók felé kacsingató játékosnak utaznia. A Yavin körül a Birodalom az úr, míg a Dantooineon jobban megélnek a lázadók. Amíg nem vagyunk elég gyakorlottak az űrhajók vezetésében, vagy nincs elég jó pajzsunk, addig nem csak az ellenséges űrhajókkal, hanem az aszteroidákkal vagy az elkallódott roncsokkal is meg kell vívnunk a harcunkat.

Ugyan nem rengette meg az EverQuest egyeduralmát Amerikában és Európában a Star Wars Galaxies, de azért szépen emelkedik az előfizetők száma. Ez a tendencia tovább folytatódhat az űrhajókra építő kiegészítő megjelenésekor, és így talán már a Sony Online fantasys klasszikusának leelőzése sem lesz elérhetetlen feladat.