Két teamet irányitunk a Full Spectrum Warriorban

Vágólapra másolva!
Számos műfaj ötvöződik a Pandemic Studios programjában, a Full Spectrum Warriorben, mely játékban mindjárt két, elit katonákból álló csapattal indulhatunk meg Kelet-Európába, hogy megpróbáljuk egy háborús konfliktusban menteni a még menthetőt.
Vágólapra másolva!

A Full Spectrum Warriort az különbözteti meg leginkább társaitól, hogy ezúttal nem egy, hanem mindjárt két csapatot is irányítunk. A két osztagot Team Alphának és Team Bravonak keresztelték el, és a küldetéssorozat valamennyi misszióját egyetlen nap alatt kell teljesíteniük. Ez persze nem ránk vonatkozik, mi akár hetekig is nyúzhatjuk a programot, de a játékban telő idő szerint mindösszesen huszonnégy óra áll rendelkezősünkre a feladatokra.

A helyszín egy kelet-európai város, mely egy háborús övezet közepén fekszik. Csapatainkat egy nemzetközi koalíciós erő küldte a térségbe, minek következtében az osztagokban is helyet kaptak minden nemzet, így Amerika, Nagy-Britannia, vagy éppen Oroszország fiai. A missziók között találunk emberek kimentésére, ellenségek levadászására, vagy épületek elfoglalására vonatkozó feladatokat, de olyan is előfordulhat, hogy egyszerűen épp bőrrel kell eljutnunk egyik pontból a másikba.

A küldetések elején részletes eligazítást kapunk, de arra is van lehetőség, hogy részletesen megismerkedjünk a játékkal a hat bemelegítő misszióban. Erre szükség is lesz, hisz a játék már az elején is kemény diónak bizonyulhat, a későbbiekben pedig egyre csak izmosodnak a pályák. Minden emberünk egyedi képességekkel, felszereléssel, fegyverekkel, személyiséggel, sőt, akcentussal rendelkezik, ami minden korábbinál fontosabb feladattá teszi a csapatok tagjainak kiválasztását.

A csapattagokat vezérlő mesterséges intelligencia igazán mesterinek tűnik az előzetesek alapján. Bármelyik ember irányítását vegyük is kézbe, a többiek nem gyilkoltatják le magukat birka módjára. Mindig az adott helyzetnek megfelelően veszik fel az adott formációt, kellő önállósággal cselekednek, de nem feledkeznek meg egymás fedezéséről sem. A kezelőfelület egyszerű mivoltának köszönhetően nem kell katonáink szájába rágni, hogy egy adott szituációban mit tegyenek - a kurzor formája változik, ha egy autó, ellenség, barát, vagy épület fölé visszük, és a csapat nem vesz fel ostrom formációt, ha egy megmentendő túszra kattintunk.

Szintén a mesterséges intelligencia területéhez tartozik a karakterek viselkedése az úgynevezett passzív szituációkban, vagyis mikor nincs konkrét feladatuk, de valamilyen behatás éri őket. Ilyen behatások közül a leggyakoribb a meglepetésből támadó ellenség által nyitott tűz. Nem egy játékban tapasztaltuk, hogy ilyenkor egységeink a legjobb esetben visszalőnek, de az sem ritka sajnos, hogy hagyják magukat lemészároltatni. A Full Spectrum Warriorben ezzel szemben a csapatok tagjai úgy reppennek szét az ellenség felbukkanására, mint vadlibák a kopó csaholására, de ezt sem szervezetlenül teszik - megkeresik a legközelebbi épületet, ha nincs, akkor elrejtőznek a legközelebbi tárgy, például egy autó mögé, ha pedig teljesen sík terepen éri őket a csapás, legalább nem lusták lehasalni.

Csapatainkat harmadik személyű nézetből látjuk, ami alapvetően nehezebbé tenné a tájékozódást, mint a hagyományosabb "Commandos-jellegű" izometrikus nézőpont, de szerencsére a remekül változó kameranézeteknek köszönhetően nem lesz problémánk a taktika megtervezésével. A kamera mindig követi az akciót, és akár úgy is dönthetünk, hogy ne azon katonánk felett lebegjen, melyet mi irányítunk. Ha futásnak eredünk, úgy követ bennünket, mintha egy hadi tudósító vállán táncolna. Annak függvényében is változik helyzete, hogy milyen fegyver van a kiválasztott katonánál, ami elég logikus, hisz egy gránátos egész más "szemszögből látja a világot", mint egy mesterlövész.

Döbbenetesnek ígérkezik a program grafikája is. A harmadik személyű nézetet használó programok esetében a karakterek kidolgozása nem ritkán elnagyolt, főleg ami az arcokat illeti. A Pandemic Studios mesterei azonban nem szeretnének ebbe a hibába esni, és olyan harcosokat állítanak csatasorba, akik nemcsak nevük alapján különnböznek. Nagyon életszerű a környezet kidolgozása, mely elemei szintén nagyon realisztikusan viselkednek robbanások vagy találatok hatására. Ez a karakterekre is vonatkozik, vagyis ne legyünk meglepődve, ha néhány alacsonyan szálló kézzel vagy lábbal is összefutunk.

Ha minden igaz, a program megjelenése már nem várat magára sokat, hisz a THQ nemrég jelölte meg szeptembert a kiadás dátumaként. Ugyan a legtöbb akciójátékban már egyre nagyobb szerepet kap a taktika és a stratégiai tervezés, a Full Spectrum Warrior mégsem sorolható egyszerűen a tactical shooter kategóriába, így azon játékosoknak is kellemes órákat szerezhet, akik inkább a stratégiákat favorizálják.